Kotva se orientuje na Číňany a změnila majitele

Obchodní dům Kotva se snaží zaujmout čínské turisty

Obchodní dům Kotva se snaží zaujmout čínské turisty

Jak zjistil deník E15, obchodní dům Kotva je nově od února ve vlastnictví realitního podnikatele Václava Skaly. Ještě předtím obchodní dům na pražském Náměstí Republiky oznámil, že po vzoru obchodů v Londýně chce cílit na čínské turisty, jejichž návštěvy Česka každoročně narůstají, a proto si zajistil i název v čínštině. Bude se psát jako 高特瓦, vyslovuje se „kou-k-ua“, čímž má připomínat českou výslovnost Kotvy. Doslovný překlad údajně zní „výjimečná a s vysokou kvalitou“. „Slogan, který se nyní bude používat při každé příležitosti oslovení čínského turisty, by se pak dal přeložit jako Nakupujte a budete příjemně překvapeni,“ oznámilo zastoupení obchodního domu.

S výběrem jména pomohl Konfuciův institut při Univerzitě Palackého v Olomouci. Ten asistuje i s dalšími prvky kampaně, jako je spuštění uvítací stránky v čínštině. Číňani si tam mohou přečíst o rozdílech ve velikostech oblečení mezi Evropany a Asiaty, o pivní tradici nebo o ceněném českém skle. Další část strategie bude orientována na čínský Nový rok, kdy se v Kotvě představí tradiční čeští výrobci skla, oblečení, porcelánu, šperků nebo i květin. Interiér Kotvy mají doplnit orientačními tabulkami v čínštině. Kampaň využívá i průvodce a magazíny pro turisty.