UniCredit Bank otevřela pohodlnější kiosky

UniCredit Bank otevřela kiosky v OC Letňany

UniCredit Bank otevřela kiosky v OC Letňany

UniCredit Bank začátkem března spustila nový projekt bankovních kiosků a dva první otevřela v obchodním centru Letňany a v Nitře v Mlýnech. Pilotní kiosky poslouží bance jako test rozšiřování distribuční sítě do míst, kde se klienti koncentrují. První provoz se zaměří na finanční služby jako jsou spotřebitelské úvěry od 10 tisíc až po milion korun s ročními úroky 4,9 % nebo založení Ukonta. Veškeré dohody budou klienti v kioscích podepisovat v bezpapírové podobě, má to přispět k větší flexibilitě ve vztahu ke klientovi, na čemž je projekt kiosků postaven. Stánky budou otevřené každý den od desíti do devíti. „Připravujeme rozšiřování sítě kiosků i do dalších obchodních center v Česku a na Slovensku,“ doplňuje Giovanni Guidi, ředitel retailového bankovnictví UniCredit Bank. 

První ze dvou kiosků v Letňanech slavnostně otevřel zleva Giovanni Guidi, ředitel retailového bankovnictví UniCredit Bank a Andre Achtstaetter, ředitel prodejní sítě Praha UniCredit Bank

První ze dvou kiosků v Letňanech slavnostně otevřel zleva Giovanni Guidi, ředitel retailového bankovnictví UniCredit Bank a Andre Achtstaetter, ředitel prodejní sítě Praha UniCredit Bank

Bankovní a další finanční služby jsou běžnou součástí denního života a z pohledu většiny spotřebitelů se nijak neodlišují od maloobchodu. Některé obchodní řetězce toho ostatně bohatě využívají (viz třeba Tesco Financial Services). Bankéři si to začínají uvědomovat také a transformují svojí nabídku – ‚retail banking‘ se tak stále více stává opravdovou součástí retailu, maloobchodu. UniCredit je v tomto směru napřed a nový projekt to jen potvrzuje. Není přitom vůbec v kolizi s rozvojem internetového bankovnictví, i v této části businessu je poptávka po omnichannelových řešeních. Zákazníci chtějí i bankovní služby konzumovat ve všech kanálech, chtějí je mít na blízku nejen ve svých mobilech a laptopech, ale i ve svých oblíbených obchodních centrech.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Otevřením kiosků vychází UniCredit vstříc potřebě klientů mít osobní kontakt s bankou. Zajímavý je právě vývoj této marketingové strategie, která potvrzuje důležitost klasického retailu i pro bankovní sektor. Po volně prodejných lécích a potravinových doplňcích přicházejí na řadu stále více banky. Podobně jako u rychloobrátkového zboží je jenom otázkou času, kdy se rozpoutá i na prodejní ploše obchodních domů boj o zákazníka mezi několika bankami a do popředí marketingových strategií vstoupí kromě boje cenou také používání klasických POS prostředků.
Martin Boček