DRFG buduje novou síť lékáren Na zdraví

 

Nová síť lékáren chce útočit na třetí pozici na tuzemském trhu

Nová síť lékáren chce útočit na třetí pozici na tuzemském trhu

Brněnská investiční skupina DRFG, jejíž investice směřují hlavně do sektoru energetiky, zdravotnictví nebo finančních služeb, buduje novou síť lékáren Na zdraví! „Zdraví zákazníků je naším prvořadým zájmem, a proto jsme se jej rozhodli včlenit do názvu řetězce,“ vysvětluje Rudolf Matějka, ředitel divize DRGF Medical, která má provoz lékáren na starost. Obrat lékáren by měl podle plánu dosáhnout do čtyř let jedné miliardy korun a jejich hlavním cílem je stát se trojkou na našem trhu za lékárnami Dr. Max a Benu. Zakladatel a majoritní vlastník investiční skupiny DRFG David Rusňák a dodává: „Více než polovinu lékáren v Česku dosud provozují jednotlivci, trh je tedy stále na začátku své konsolidace. V Norsku a Švédsku, se kterými se v otázce zdravotních a sociálních služeb často porovnáváme, provozují lékárny výhradně řetězce. Naše investiční skupina zde vidí velkou příležitost. Nebylo tedy otázkou zda, ale kdy na trh vstoupíme. Čekali jsme pouze na vhodnou příležitost a hledali správného partnera. Když se v loňském roce uvolnil z angažmá v lékárenském velkoobchodě Phoenix pan Rudolf Matějka, který také sedm let vedl síť lékáren Benu, rychle jsme k sobě našli cestu.“

Budoucí lékárna Na zdraví, která prochází rebrandingem

Budoucí lékárna Na zdraví, která prochází rebrandingem

Do rozvoje bylo investováno 300 milionů Kč, DRGF už nakoupila lékárny v Praze, Brně, Olomouci a Jílovém u Prahy, které v blízké době projdou rebrandingem a úpravami interiéru. Do konce roku chce investiční skupina začlenit do řetězce dalších 12 lékáren napříč republikou, zaměřuje se hlavně na lékárny s větší prodejní plochou. Nové lékárny se chtějí od konkurence odlišit hlavně důrazem na samoléčbu a prevenci, chtějí o své klienty pečovat dlouhodoběji a otevřeně s ním komunikovat. Matějka k celému konceptu dodal, že v nových lékárnách odbourá překážky mezi zákazníkem a personálem například odstraněním sklem, což je prý klíčem k úspěchu.

Velmi racionální úvaha, zdraví je hodně dobrá kategorie. A pokud bude na trhu další hráč, který udělá z pacientů zákazníky, určitě je to dobrá zpráva.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Nejnovější