Tesco zavedlo bezplatnou Linku pro dodavatele

V obchodní řetězci Tesco už delší dobu funguje Linka ochrany zájmů, na kterou mohou zaměstnanci bezplatně zavolat, když pojmou podezření, že něco na jejich pracovišti nefunguje podle etického kodexu firmy. Nově česká pobočka Teska zavádí bezplatnou nonstop Linku pro dodavatele, kde by měli obchodní partneři a jejich zaměstnanci hlásit, pokud vysledují něco, co má potenciálně negativní dopad na značku Tesco nebo na ně samotné. Jedná se například o úplatky, nebezpečné pracovní podmínky nebo dodávání produktů špatné kvality. Aby byla služba objektivní, zprostředkovává jí společnost Expolink. Operátoři na lince hovoří anglicky, je ovšem možné na záznamník nahrát zprávu v mateřském jazyce a Expolink si ji přetlumočí. Pokud obchodní partneři nechtějí telefonovat, mohou stížnost napsat emailem nebo na webové stránky. Na otázku, zda se společnost neobává zneužití v konkurenčním boji, odpověděla Andrea Štěpánská, koordinátorka externí komunikace Tesco: „Linka už nějakou dobu funguje a k zneužívání nedochází, takže se nebojíme.“ Informace o zavedení Linky šíří Tesco pouze emailovou komunikací s dodavateli s žádostí, aby o této službě uvědomili své zaměstnance.