Prášková Mana chce rozvážet do celé Evropy

Firma Heaven Labs Jakuba Krejčíkavýrobce práškového jídlo Mana (neboli powdered food), si nově pronajala sklad v německém Düsseldorfu. Odtud bude rozvážet své produkty do Německa, ale i dál do celé Evropy. „Zájem v Německu po některých úvodních marketingových aktivitách nás velmi překvapil. Naším cílem je proto právě tam letos dosáhnout stejných prodejů jako dosud v Česku,“ uvedl Jakub Krejčík. Firma investovala i do nové výrobní linky v Praze, díky níž má být schopna produkovat 1,5 milionu pytlíků jídla Mana za měsíc. Investice do rozšíření kapacit jsou reakcí na zvýšení prodejů o 180 % v minulém roce.

Práškové jídlo Mana expanduje do Německa

Práškové jídlo Mana expanduje do Německa

Powdered food se stalo fenoménem během posledních dvou let, Mana je třetím největším producentem na světě. V principu se jedná o prášek, který se dodává v sadě s olejem. Tyto dvě suroviny se rozmixují s vodou a vytvoří tak hustou, světle hnědou tekutinu bez výrazné chuti. Výrobce tvrdí, že práškové jídlo tvoří výživové látky, které tělo potřebuje, a je obohacené o vitamíny nebo minerály. Výživové látky pocházejí z rostlinných zdrojů. V současné době prý práškovou stravu užívá 200.000 Evropanů.

Známým se tento futuristický koncept stal díky výrobkůmSoylent, které vzbudily pozornost a rozproudily diskusi o funkčnosti práškových potravin. Tento typ potravy je podle výrobců určený konzumentům s nedostatkem času, zároveň je šetrný k životnímu prostředí. Mana se vyrábí od roku 2014, zakladatelé společnosti tvrdí, že na tomto typu stravy lze přežít až dva měsíce.

Tento koncept potvrzuje, že spotřebitelé jsou opravdu různí. Chápu, že jsou pohodlní, uspěchaní, někteří nechtějí přípravou ani konzumací jídla ztrácet moc času a nebo potřebují účelově třeba na cesty sbalit nějakou prostorově úspornou a na chlazení nenáročnou ‚skladbu živin‘. Nicméně nahradit potraviny zcela a dlouhodobě práškovým koktejlem, to už vyžaduje nějaké zvláštní puristické povahy. Asi se to může chytat v Německu a Skandinávii, nedovedu si představit úspěch ve Francii nebo Itálii. Je na každém, jestli chce žít, nebo jen přežít.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)