Česko je klíčovou destinací pro luxus

Pařížská ulice v Praze, oblíbené místo pro luxusní značky, které v Praze hojně expandují. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Pařížská ulice v Praze, oblíbené místo pro luxusní značky, které v Praze hojně expandují. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Společnost CBRE, zaměřující se na oblast komerčních realitních služeb, zveřejnila výsledky zprávy „Jak aktivní je maloobchodní trh ve střední a východní Evropě“. Průzkum zjistil, že za poslední dva roky 2014 a 2015 ve zmíněném regionu expandovalo 185 obchodních značek, čímž došlo k otevření 550 obchodů. Rumunsko a Slovensko nejvíce otevíralo obchody v nákupních centrech, Polsko a Čechy také v nákupních centrech, ale i luxusní nákupní třídy. Za poslední dva roky přišlo na český trh 30 značek, jedná se převážně o luxusní zboží – například Tosca Blu, Marc O ´ Polo, Bossini, Barbour nebo Sinéquanone. Obecně polovina firem nabízejících luxusní zboží zvolila jako místo pro expanzi právě Prahu. Už na začátku letošního roku u nás otevřely hned dvě takové oděvní značky, britská COS a francouzská Cremieux. Vstup zhruba 75-ti dalších společností očekává region východní a střední Evropy v letošním roce. 

Čte se to dobře, určitě lépe než to, že vedeme i v podílu prodeje zboží v cenových promocích…. I když to má svá rizika – typická klientela pro luxusní zboží, Rusové, se vytrácí. Číňani jsou sice momentálně při nákupní chuti, ale perspektivy tamní ekonomiky jsou navzdory jasným plánům ústředního výboru tamních komunistů mlhavé. No a islám v Česku, jak dobře víme….., nechceme (takže asi nechceme ani arabské peníze). Naštěstí roste poptávka českých zákazníků po kvalitě, prestiži a požitku. Osobně spíše věřím na ‚dostupný luxus‘, ale to je na jinou debatu.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Nikoli Česko, ale Praha je tou destinací. Prohlašovat Prahu za součást Česka v tomto smyslu nelze. Tam, kde se řeší, jak ušetřit na školní výlet pro děti, by Tosca Blu či Bossini o své nepostradatelnosti přesvědčovali asi těžko.
Jana Kubištová (Budvar)

Nejnovější