Vincentka roste díky pastilkám a sprejům

Společnosti Vincentka dosáhla v loni tržeb ve výši 90,6 milionů korun, to je o 6 milionů více, než v roce 2014. „Rok 2014 byl netypický, protože jsme měnili distributora pro český trh. Novým distributorem se stala společnost Kofola a smlouvy s některými řetězci se uzavíraly až na jaře 2014, což se projevilo v drobném výpadku,“ komentoval 7% nárůst oproti předloni ředitel společnosti Vincentka Jan Šumšal.

Tržby Vincentky rostly ve velké míře díky prodejům sprejů, zubních past, pastilek nebo krémů

Tržby Vincentky rostly ve velké míře díky prodejům sprejů, zubních past, pastilek nebo krémů

Společnost loni téměř dohnala nejúspěšnější rok 2013, kdy vydělala 91 miliónů korun. Od dosažení této mety je dělila stagnace prodejů v Číně, snížení prodejů v Rusku a na Ukrajině. Naopak růst tržeb zaznamenala Vincentka skrze prodej pastilek, sirupů, sprejů, krémů nebo zubních past. Tento doplňkový sortiment se na celkových tržbách podílel 36 % procenty. Nejznámějšího výrobku, vody Vincentka v 0,7 l lahvích, se ročně prodá na čtyři miliony, 10 % tržeb tvoří export. Slibným trhem odbytu je zejména Slovensko, ročně se zvyšuje o 10 %, a proto je spolu s domácím trhem pro společnost prioritou.

Extenze do dalších konzumačně přitažlivějších produktů (pastilky namísto minerání vody) jsou určitě přínosem- pro obrat i pro ty spotřebitele, kteří si nechtějí užívat pitnou lázeňskou kůru. Na druhou stranu značka Vincentka je pro mě spíše spojená s léčením chrapotu a hlasivek, a to formou vnitřního požití. Na nohy bych si raději mazala Alpa francovku…ale třeba to někdo má opačně.
Barbora Krásná (Blue events)

Palec nahoru: novátorské myšlení a odvaha jsou stejně důležité jako úcta ke značce, kterou pozvedli z popela. Vždycky mám radost, když se zlatým českým značkám daří.
Jana Kubištová (Budvar)

Nejnovější