Legendární skleněná láhev Coca-Coly se zrodila v roce 1915, do tehdejšího Československa dorazila v roce 1968 a těšila se úspěšnému prodeji dalších 46 let. V roce 2014 byla stažena z oběhu z technických i ekonomických důvodů. Loni oslavila ikonická láhev designera Raymonda Leowy, vystavená v Muzeu moderního umění v New Yorku 100 let. Oslavy ke stoletému výročí doprovázela kampaň „Kissed By“, kterou doplnily hvězdy jako Elvis Presley, Marilyn Monroe nebo Rita Ora. Na začátku letošního roku byla ohlášena první jednotná globální kampaň One brand, která pokrývá všechny výrobky značky Coca-Cola. I s ní je spojen návrat ikonické lahve o velikosti 200 ml zpátky na náš a slovenský trh. Od května se tak můžeme dočkat původních skleněných lahví nejen Coca-Coly, ale i Sprite a Fanty. „S novou lahví o velikosti 200 ml, které uvádíme na český i slovenský trh, chceme jednoduše nabízet správnou velikost balení pro správnou příležitost,“ říká Zbyněk Chládek, ředitel marketingu Coca–Cola HBC Čechy/Slovensko.
Asi není profesionální to přiznat, ale já to risknu. I když trh nealko docela sleduji, dočasnou absenci ikonické lahve jsem nějak prošvihl. Možná to bude i tím, že mne fakt nebaví, jak i velké značky dělají divné tahy. Nejdříve něco stopnou, pak toho litují a oslavně ruší předchozí rušení.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)