Becherovka propojuje mladé a jejich guru

Becherovka se vrací ke kořenům a k zakladateli Janu Becherovi

Becherovka se vrací ke kořenům a k zakladateli Janu Becherovi

Tradiční český bylinný likér Becherovka chce trochu omladit své publikum, nově se zaměří na 20 – 30 leté lidi, své klasické konzumenty ale také nechce ztratit. Oslovit chce tak velmi podobnou skupinu, na kterou úspěšné skrze různé kanály cílí v podobném segmentu třeba Jägermeister. Kromě nové reklamní kampaně míří Becherovka k mladým i přes dobročinné vzdělávací aktivity. Značka v tomto směru vidí sebe samu jako platformu pro zprostředkování setkání idolů určitých oborů a mladých lidí, kteří mají dobré nápady, jen nemají odvahu nebo prostředky je realizovat. V rámci projektu „Mákni srdcem“, které je inspirováno nadšenou prací Jana Bechera u zrodu slavného likéru a doplněné hashtagem #4everJan, fungují tři části – můžeme říci tři kola – kde se limitovaný počet zájemců s lídry oborů od architektury po gastronomii setká. První část je nazvaná „Talk“, tam si účastníci přijdou své idoly z různých oborů hlavně poslechnout. Dvě taková setkání už proběhla, obě v Praze, jedno s kreativní skupinou Okolo a druhé se zakladatelem bistra Hot God Adamem Skálou a architektem Krištofem Hanzlíkem. Do druhého kola, tzv. „Workshopu I“ jsou zájemci pozváni a od svých guru dostanou zadání projektu, který mají do dvou týdnů na „Workshopu II“ představit. Všechna zadání jsou nějak spojena s redesignem značky, ať už se jedná o celkový obal nebo změnu vzhledu panáků. Nejlepší projekt z každé ze třech sérií dostane od Becherovky zelenou k realizaci. Poslední série proběhne na konci května v Brně s architektem Maximem Velčovským a barmanem Alexem Kratěnem v Kabinetu můz. Podle slov koordinátora marketingu Becherovky Jiřího Vladíka mají mladí lidé dnes nápady i peníze, chybí jim ale pomyslné „hození do vody“, kdy se mají naučit praktickou stránku věci, přitom je chce zároveň oslovit humornější cestou, než jak tomu bylo za posledních 10 let. Projekt by značka chtěla zopakovat možná už na podzim.

Dobrý nápad! Už aby na youtube při vyhledávání slova Becherovka vyjížděl zábavnější a dynamičtější obsah než návody na výrobu falešné Bechěróvky v ruštině. Získání mladší cílové skupiny Becherovka akutně potřebuje a hashtag ‚4everJan‘ se k rozvinutí diskuse k tomu skvěle hodí (rozhodně lépe než 4everMiloš).
Barbora Krásná (Blue events)

Možná jsem trochu pesimističtější než zadavatel Becherovka, jednak k obdobným typům aktivit, kterých je na trhu až příliš (různé typy soutěží, pobídek, workshopů, tvůrčích dílen atd.), že tato specifická část zaměřená na několik (desítek?) studentů nezafunguje dostatečně pro zvolený cíl oslovení vytipované cílové skupiny, tedy jakési omlazení konzumentů značky.
Monika Hrubalová

Takže jestli to chápu správně, tak Becherovka cílí na ‚pražskou kavárnu‘. To bude mít dvorní odběratel se svým ovčáčkem radost.
Václav Loubek

Tuhle aktivitu budu se zájmem sledovat, protože pokud je úvaha o hodně lepší než klíčový vizuál, což, doufám, je, mohla by se Becherovka vrátit do hry. Na roveň Jägermeisteru asi stěží, protože když dva dělají totéž, … ale agilnější mladí s trochu jiným mentálním nastavením by se chytit mohli. Minimálně zase jedna značka přispěje svou trochou dobra, poznání a zábavy ‚do mlýna‘, pokud to nepokazí.
Jana Kubištová (Budvar)

Nedávno jsem se ocitl ve společnosti 25ti letých a byl jsem překvapený tím, že proběhlo několik ‚rund‘ Becherovky. Zřejmě se kampaň daří uvádět prakticky v život.
Martin Boček