Magazínová ofenzíva v retailu

Kotva začne od června rozdávat Kotva Style

Kotva vydává první číslo Kotva Style magazínu

Kotva vydává první číslo Kotva Style magazínu

Obchodní dům Kotva na náměstí Republiky v únoru ohlásil orientaci na čínskou klientelu a změnu majitele, teď začíná vydávat vlastní Kotva Style magazín, určený podle vedení Kotvy pro vyšší střední zákaznický segment. Úkolem magazínu by mělo být zvýšit povědomí o značkách a méně známých službách obchodního domu, inspiraci našli jeho tvůrci v britských magazínech. „Při tvorbě prvního čísla jsme se inspirovali především aktuální podobou britských zákaznických časopisů,“ uvádí Jaroslav Petrů, generální ředitel Kotvy. „Chtěli jsme, aby magazín měl skutečnou přidanou hodnotu. Kromě informací tak přináší i celou řadu jasných zákaznických benefitů, které je možné uplatnit přímo při nákupu.“ Kotva Style bude mít 32 stran, uvažuje se o jeho půlroční sezónní periodicitě. Distribuovat ho Kotva bude zdarma v info stánku v obchodním centru, u jednotlivých prodejců, na webu a prostřednictvím hostesek na náměstí Republiky a na třech nejvytíženějších stanicích metra. První číslo vychází v červnu v nákladu 7000 kusů. 

Je zajímavé, že na jednu stranu se vše digitalizuje, na druhou stranu opravdová přidaná hodnota pro zákazníka a opravdové příběhy si vyžadují papír. Kvalitní magazíny proto čtenáře (a spotřebitele) pořád baví. S trochou nadsázky lze říct, že čtenáři věří kvalitním časopisům často více než jejich vydavatelé. Vzniká tak zajímavá tržní mezera, poptávku po inovativních magazínech tak často zaplňují výtvory z dílny značek, výrobců i obchodníků.Kotva Style by má potenciál patřit mezi ty úspěšné.
Barbora Krásná (Blue events)

Hornbach vydává podruhé Machra

Druhé číslo Hornbach Machra

Druhé číslo Hornbach Machra

Společnost Hornbach vydává druhý díl lifestylového hobbymagazínu Machr, který vychází jako občasník ve formátu A5 za 29 Kč. K dostání bude ve všech prodejnách Hornbach. „Hlavní myšlenkou celého projektu je především inspirovat zákazníky skutečnými příběhy opravdových ‚Machrů‘ k realizaci vlastních nápadů. Obsahově časopis odráží reálné možnosti, které zákazníkovi náš široký sortiment zboží a služeb nabízí,“ upřesňuje David Kolář, ředitel marketingu společnosti Hornbach. Magazín obsahuje kutilské projekty z celého světa, rady, tipy, recepty a návody na realizaci projektů. Časopis vychází jako občasník. 

Stejná story jako u Kotvy, podle mne dokonce ještě s větší šancí na úspěch. Hornbach je důvěryhodný partner ‚machrů‘ a má tak asi dokonce i větší šanci si získat jejich pozornost než běžná vydavatelství časopisů pro zahrádkáře a kutily. Zajímavé je i to, že se Hornbach nebojí za magazín inkasovat peníze – kvalitní věci mají svoji cenu.
Barbora Krásná (Blue events)

Hornbachu a jeho kampaním moc fandím. Je to dle mého názoru jedna z nejemotivnějších kampaní (nejenom TV spoty, ale i outdoor). První díl jsem neměla šanci vidět, ale věřím, že je tak zdařilý jak jejich komunikace v poslední době.
Monika Hrubalová

Takový ‚Přemek Podlaha‘ v papírové formě. Český národ je pořád národem kutilů, i když je pravda, že většina nastupující generace neumí ani sešroubovat stůl z Ikei.
Martin Boček

RegioJet začne vydávat Žlutík pro děti

RegioJet přichystal první vydání časopisu pro děti Žlutík

RegioJet přichystal první vydání časopisu pro děti Žlutík

RegioJet se rozhodl na základě zvyšujícího počtu pasažérů-dětí vydávat od června časopis Žlutík určený právě pro nejmenší cestující. Skupina Student Agency, pod kterou RegioJet spadá, má s tvorbou interního časopisu zkušenosti, od roku 2005 vydává lifestylový časopis o cestování pojmenovaný Žlutý. Nový Žlutík svým zábavným obsahem cílí na děti od 3 do 10 let, pojmenovaný je po maskotovi žirafě Žlutíkovi, která se narodila bez typických hnědých skvrn. „Nejmenší pasažéři jsou důležitou skupinou cestujících a neustále se snažíme služby pro ně rozvíjet. Dosud měly děti možnost sledovat pohádky nebo dětské pořady v zábavním portálu ve vlacích i v autobusech nebo si hrát v dětském kupé ve vlaku. Dětský časopis Žlutík nabídku palubní zábavy pro nejmenší logicky doplňuje,“ říká šéfredaktorka Radka Šťávová, která má na starosti oba časopisy skupiny Student Agency. V každém čísle budou omalovánky, křížovky, doplňovačky, tipy na výlet s rodiči, hry v angličtině nebo soutěže. Vycházet bude čtvrtletně, další číslo tedy vyjde v září 2016. K dostání je Žlutík zdarma na palubě vlaků a busů RegioJet nebo Student Agency. První číslo vychází v nákladu 50 000 kusů v češtině a slovenštině. 

Dárek pro děti je tutovka, extrémně důležitý faktor úspěchu (novočesky: silný pozitivní ‚driver customer experience‘). Letecké společnosti to kdysi věděly, ale pak začaly šetřit a udělaly z cestování s dětmi namísto radosti trauma.
Barbora Krásná (Blue events)

)No poté, co děti odloží chytrý telefon a tablet, tak pár minut jistě zbyde na Žlutíka.
Martin Boček

Pro nás, co je živí polygrafie, výborná zpráva. Před pár týdny jsem obhajoval diplomku na téma přesunu tištěného obsahu do tabletů, a stejně jako retaileři jsem došel k závěru, že čas na ně zdaleka ještě nenastal. Naše Heidelbergy si to myslí taky. Jen u té Kotvy vidím trochu rozpor v proklamacích o zásahu vyšší střední třídy, a způsobem distribuce formou hostesek. U těch se dá předpokládat, že dají každému (žádné dvojsmysly, prosím!) a nebudou se ptát, k jaké socio skupině patří, hlavně, když budou mít splněno.
Václav Loubek