ČSOB zavádí prémiové pobočky

Zrekonstruovaná pobočka v Novodvorská Plaza nabídne jako první zónu Premium

Zrekonstruovaná pobočka v Novodvorská Plaza nabídne jako první zónu Premium

K poslednímu květnu spustila Československá obchodní banka novou službu ČSOB Premium. Ta se zaměřuje na bonitní klienty, jenž disponují měsíčním příjmem na účet nad 50.000 Kč, vklady minimálně 1,5 milionu Kč nebo hypotékou ve výši 3 miliony Kč. Finanční ústav se tímto startupem chce vymanit z pověsti banky pro bohaté, chce dát důraz na jasnou strukturu právě existencí služby Premium a až nad tím služby Privátní banky, která je určena nejbohatší klientele. Pro členství v programu Premium chce získat pro 65.000 klientů, stávajících či nových. Start-up podpoří 250 vyčleněných bankéřů, další šest bude dostupných ve speciálním call centru a přes digitální kanály. Na podporu nové služby spustila ČSOB microsite www.csobpremium.cz a nabízí i možnost získání osobního asistenta.

Zrekonstruovaná pobočka v Novodvorská Plaza nabídne jako první zónu Premium

Zrekonstruovaná pobočka v Novodvorská Plaza nabídne jako první zónu Premium

Hned prvního června pak ČSOB otevřela pro klienty služby Premium centrum v nově zrekonstruované pobočce v nákupním centru Plaza Novodvorská. „Design pobočky navrhlo IO Studio. Spolu s dalšími projektanty pomáhá při projektování rekonstrukcí dalších poboček,“ přiblížila mluvčí ČSOB Pavla Hávová. Postupně přestavbou projdou všechny pobočky banky. „V tomto roce jsme otevřeli přibližně desítku zrekonstruovaných poboček v novém designu – například ve Dvoře Králové, Uničově či Třeboni. Do konce roku bychom chtěli zrekonstruovat minimálně další desítku poboček po celém Česku. V současné době prochází rekonstrukcí například pobočka na pražském Černém Mostě či v Pelhřimově,“ dodala mluvčí.

Logický krok, trh se ostře segmentuje a ‚jedna značka zacílená na všechny a nikoho‘ už to nezvládá, hrozí jí totální ztráta positioningu. Už i v bankovních službách, jako dříve v řadě jiných kategorií, od aut po zubní pasty. ČSOB následuje některé konkurenty, Česká spořitelna je v tomto směru napřed. Pokud jde o první filiálku startupu Premium, jsem trochu na pochybách. Plaza Novodvorská mi tak trochu nesedí, dokázal bych si představit lepší lokalitu. Kdysi jsem chodil do Živnobanky Na Příkopech a do Legiobanky (ČSOB) Na Poříčí. To bylo premium. Kde ty loňské sněhy jsou.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Současný a nejenom bankovní trh bojuje o mladé a bohaté klienty. Mladí mají potenciál mít peníze a bohatí mají peníze. Problém je, že bankovní trh je pořád konzervativní a změna banky není zase tak běžná. Po zavedení bezplatného vedení účtů je časté mít víc účtů, ale i tak si nejsem jistý, jak se ČSOB povede naplnit akviziční efekt zavedením premiového bankovnictví. Mimochodem, microsite je velmi nepřehledná.
Martin Boček

Nevím, jak se lze vybudováním sítě elitářských poboček a zavedením další služby pouze pro bohaté ‚vymanit z pověsti banky pouze pro bohaté‘, ale mám-li se pokusit hodnotit službu jako takovou z pozice budoucích uživatelů, jde o vítaný počin. ČSOB se tak může podařit vymanit ze své poněkud ošuntělé schránky a ukázat svým klientům, že je schopna jít s dobou.
Jana Kubištová (Budvar)

Jsem asi možná pomalejší, to vůbec nevylučuju, ale opravdu se chce ČSOB vymanit z pověsti banky pro bohaté zavedením služby jen pro bohaté? Jo, to mi naprosto dává smysl. Jinak samozřejmě prémiové bankovnictví je legitimní a super produkt, hlavně pro banky. Já asi zůstanu u té své, která má dokonalé internetové bankovnictví a nesnaží se mi všemožnými způsoby vlísat. Jo, chci webovou banku, která si mě nevšímá, ale jak říkám, já jsem možná pomalejší.
Václav Loubek