Ve středu 8. června se v pražském nákupním Centru Černý Most otevřel první tuzemský butik italské kosmetické značky Pupa. Česko se tak zařadilo mezi sedmdesátku zemí světa, do nichž značka s tradicí od roku 1974 vyváží své produkty. Není to ale první zkušenost milánské značky s naším trhem, za minulého režimu její výrobky prodávala síť Tuzex. Dnes je možné na prodejní ploše 67 metrů čtverečních vybírat ze základních čtyř produktových linií Pupy – jsou to makeupy, kreativní makeupové sady, parfémy či vůně a ošetřující přípravky na pleť. Designově se obaly stylizují do 30. let minulého století, typická je pro značku rudá barva. Hlavní strategií Pupy je nabízet kvalitní kosmetické prostředky za přijatelné ceny (ceny se pohybují od 200 Kč do zhruba 500 Kč). Podle jednatele Pupa Czech Andrey Contiho se nejedná o poslední takový obchod u nás. Další se otevře na dosud neznámém místě v Praze. Podle Contiho se přitom nebude jednat o prodejny jen v obchodních centrech. Do roku 2019 by Pupa chtěla mít prodejny ve všech krajských městech. Otevření pobočky v Praze bylo podle společnosti Cushman & Wakefield, která pronájem prostoru v Centru Černý Most zprostředkovala, po otevření pobočky na Slovensku logickým krokem.
Obchodním centrům se daří, Černému Mostu zvlášť. Přiznám se, že už mne to nenaplňuje zase tak velkou radostí jako před dvaceti lety. V okruhu deseti kilometrů okolo Černého Mostu jsou všechny dálnice, silnice i polní cesty ucpané. Budeme mít někdy funkční územní – pardon: metropolitní – plán?
Tomáš Krásný (Blue Strategy)
Pupa konečně znovu u nás!? Skvělá trefa pro milovníky nostalgických zážitků ! Kdo by si nevzpomněl, zač před časem měnil draze nakoupené bony? Levis, Pupa a sady žvýkaček s Kačerem Donaldem… Přála bych jim úspěch stejný jako před lety, i když to v dnešní konkurenci nebudou mít vůbec lehké.
Jana Kubištová (Budvar)
Je to hlavně o marketingové komunikaci. Kosmetika je obrovský byznys a je to především o vybudování značky a designu.
Martin Boček