Česká pobočka amerického producenta nealkoholických nápojů Coca-Cola loni na českém trhu navýšila zisk meziročně o 7 %, na 354,3 milionů Kč. Tržby stouply společnosti o 9 % na 6,02 miliardy Kč. Loni se Coca-Cola věnovala na našem trhu hlavně rozšiřování a vylepšování dosavadního sortimentu – ať už se jedná o novou Fantu nebo inovace produktové řady ledových čajů.Konkurenční Kofola si také polepšila, ziskově o 29 % a tržbami téměř o 15 %. Kofola přisoudila pozitivní výsledky hlavně akvizicí se slovinskou Radenskou, novému systému přímé distribuce, vhodným teplotním podmínkám v létě a exkluzivní distribuci značky Rauch. Třetí výrobce kolových nápojů s větším podílem na trhu PepsiCo zatím výsledky nezveřejnil.
Při vší úctě k týmu Coca-Coly mi vadí, že takovéto oslavné zprávy nezmiňují jeden podstatný fakt. Loňský rok byl extrémně teplý a suchý, s rekordním počtem tropických dní a nocí. To se pak prostě dělá tenhle byznys trochu lépe, než když leje jako z konve.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)