Pepsi zve na Souboj chuti s ostatními colami

Pepsi, která nedávno přestala sladit glukózo-fruktózovým sirupem a přešla na cukr, spouští v Čechách nový projekt, který si už dříve vyzkoušela před více než 40 lety pod názvem Taste Challenge a v loňském roce třeba v Polsku a Rusku, kde se ho zúčastnilo na 140 tisíc lidí.

V Americe ozkoušený koncept Taste Challenge zkouší Pepsi i na českém trhu

V Americe ozkoušený koncept Taste Challenge zkouší Pepsi i na českém trhu

Dosud byla Pepsi v slabší tržní pozici, silnou konkurenci tu má samozřejmě v Coca-Cole, ale i v Kofole. Od začátku července startuje na stovce míst v Čechách a na Slovensku Souboj chuti, ve kterém mohou rozhodnout, který kolový nápoj ze stejně označených plechovek jim více chutná. Během této doby budou prostřednictvím putovní roadshow například u vybraných obchodních center, koupališť, hudebních festivalů a na dalších místech umístěné stánky s označením Pepsi Souboj chuti, kde bude „slepý test“ vybraných nápojů probíhat. Účastníci na základě vlastní chuťové preference určí, který ze dvou stejně označených nápojů jim chutnal více. Svou odpověď pak sami označí do mobilní aplikace, která bude k dispozici na chytrém zařízení promo týmu. Pepsi slíbila, že i v případě neúspěchu vlastního produktu zveřejní finální výsledky celého projektu. Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo pro Čechy a Slovensko nechtěl komentovat pro iDnes, s jakým druhým nápojem bude Pepsi porovnávána. Uvedl pouze, že se jedná o další globálně nejrozšířenější značku kolového nápoje – velmi pravděpodobně tedy půjde o Coca-Colu. PepsiCo nevylučuje, že druhá strana provede právní kroky a proti kampani se ohradí. Chuť kolových nápojů si lidé budou moci vyzkoušet i třeba doma s pomocí speciálních balíčků, které bude možné po registraci získat skrze sociální sítě. Veškeré informace o kampani pak budou dostupné na webu Soubojchuti.cz.

Chytrý tah, vyzyvatel má podle mne dělat takovéto odvážné kousky. Jen mne napadá, že tyhle dva velké globální megabrandy mají docela podstatný problém. Chuť je – zejména u nápojů – velmi podstatný atribut – a vlastně i benefit – značky a pokud si i věrní konzumenti červené koly pletou červenou s modrou (a naopak), není možná něco v pořádku. Ale to je výzva, kterou český ani regionální management nevyřeší, to je hodně těžký domácí úkol pro globální šéfstvo.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Cola a pepsi chutnají jinak. Z pohledu spotřebitelů je výzkumy dokázaný fakt, že jsou lidé schopní zaměřit se víc na detaily a pak lidé, kteří to nedokážou. Jsou lidé víc pečliví a systematičtí, a naopak. No a ti ‚první‘ obecně dokáží lépe rozeznat také rozdíly mezi Coca-Colou a Pepsi. Je také dokázané, že to, zda chutná lidem ten či onen nápoj, je z velké míry otázka zvyku.
Martin Boček

Jo, Pepsi zkusila něco jiného než grilování. Ale když jsem ve středu četl první článek na iDnes, tak se při poznávačce trefila přesně polovina lidí. To znamená, že půlka lidí si o Pepsi myslela, že to je Coca-Cola, a vice versa. Z toho mi při použití elementární logiky vychází závěr, že obě chutnají úplně stejně… To asi v PepsiCo nechtěli slyšet…
Václav Loubek

Nejnovější