Obchodní řetězec Lidl se už loni rozhodl investovat do přestavby stávajících prodejen a změnit je v nové, luxusnější. První takovou se stala nákupní plocha v Berouně. Začíná stavět i zbrusu nové, první otevře v lednu 2017 ve Zdibech. Už během letošního léta Lidl provádí remodeling stávajících prodejen s prvky nového konceptu. Ty mají dodat prodejnám vzdušnější, čitelnější vzhled, umožnit příjemnější nakupování a zaměstnancům zjednodušit manipulaci s výrobky a práci s údržbou. Do konce roku by podle mluvčí Lidlu Zuzany Holé mělo být doplněno novými prvky 50 prodejen, přičemž remodeling každé z prodejen zabere 11 dní. V nejbližší době se tak mají přeměnit prodejny v Chocni, Zbraslavi, Otrokovicích, Brně nebo Ostravě.
Remodeling zahrnuje nové zádveří, trojrozměrné grafické nápisy na stěnách pro lepší orientaci na prodejní ploše, nový vzhled pekárny, dřevěné prvky sjednocené v dekoru světlého dubu či nový systém pro prezentaci spotřebního zboží. Pokladny mají dostat větší odkládací prostor. Celý interiér bude sjednocen do šedé barvy, od čehož si Lidl slibuje, že vystavené zboží i orientační systém líp vynikne.
Úpravy prodejen nejsou jedinou novinkou, kterou Lidl v konkurenčním boji s ostatními řetězci chystá. Na první čtvrtletí roku 2017 je také naplánováno spustit e-shop řetězce a pro tyto potřeby u Plzně buduje velké logistické centrum.
Lidl (obdobně jako Aldi) výrazně zvyšuje vizuální kvalitu svých prodejen všude po Evropě, Česko nevyjímaje. Je to součástí celkového repositioningu směrem k ‚dostupnému luxusu‘. Skvělá strategie, velmi odlišná od těch řetězců, které si pořád myslí, že obyvatelé Česka jsou omezenci s jedinou motivací – nakoupit za nejnižší cenu bez ohledu na kvalitu.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)
Ano, zaregistrovala jsem například bourání prodejny v Průhonicích a následně výstavbu nové. Kvalitnější vybavení prodejen, lepší orientace a rozšíření sortimentu je samozřejmě dobré a chvályhodné. Tak doufejme, že tomu tak bude.
Monika Hrubalová
Fandím přestavbám tohoto typu, společně se zaváděním kvalitních potravin je to cesta směrem k nám, zákazníkům. Z marketingových výzkumů vyplývá, že nákupní atmosféra je důležitou součástí komunikace obchodníka k zákazníkům. Přestavby se umisťují hned po rozšiřování sortimentu jako nejdůležitější faktor na zvyšování spokojenosti zákazníků s prodejní jednotkou. Je to také možnost, jak na sebe upoutat mediální pozornost.
Martin Boček
Repositioning Lidlu je podle mě ukázkový případ, jak to dělat. Z ultralowcostu se postupně vypracovává v prodejce relativně kvalitního zboží (na české poměry) za slušné ceny, a teď už i v příjemném prostředí. U potravin si čtu složení, a nejednou se mi stalo, že privátka Lidlu měla víc základní suroviny než vedle vystavený o hodně dražší produkt ‚renomované‘ značky. Ještě dostat výběr a kvalitu na úroveň německého Lidlu (a vlastně i ceny), a bude to úplně ráj.
Václav Loubek