My Food a Sklizeno chtějí dobýt Čechy franšízami

My Food Bistro je jeden z konceptů, který se franšízově zpřístupní v příštím roce

My Food Bistro je jeden z konceptů, který se franšízově zpřístupní v příštím roce

Síť prodejen potravin My Food Petra Borkovce a Sklizeno Davida Kukly na konci března oznámila sloučení a plány na expanzi. V té době již bylo jasné, že chtějí rozšířit stávající působení z 25 na 80 prodejen. Během srpna sloučené společnosti zveřejnily, jak toho chtějí  efektivně dosáhnout – pomocí franšíz. Borkovec a Kukla chtějí budoucím zájemcům nabídnout systém založený na know-how načerpaném z mnohaletého vedení vlastních prodejen a zázemí, které podle nich ušetří franšízantům peníze a poskytne efektivitu a podporu. Kromě klasických franšíz nabízí i model kooperativní franšízy, ve kterém se franšízant a franšízor dělí o náklady na prvotní investici do prodejny. Tímto chtějí dát prostor zájemcům, kteří nemají dostatek prostředků na úvodní investici. Počítají třeba s bývalými zaměstnanci sítí, kteří systémem prošli, a proto mu lépe rozumějí. “Franšízing je pro nás cesta, jak vybudovat kvalitní a stabilní síť po celé zemi. Především v regionech bychom proto rádi využívali know-how lokálních partnerů, kteří znají daný region,” vysvětluje Petr Borkovec.

Koncept Foodie Marketu Sklizena je zájemcům dostupný už nyní

Koncept Foodie Marketu Sklizena je zájemcům dostupný už nyní

Oba majitelé sítí prodejen jsou velmi konkrétní ve výhodách nabízené spolupráce. Kromě obvyklé podpory, jako je centrální marketing a dodavatelská síť, vytvoří finančně analytické zázemí, vlastní centrální sklad a v budoucnosti také vlastní logistiku. Úvodní investice do franšízy My Food nebo Sklizeno se pohybuje od dvou do čtyř milionů korun podle lokality a franšízového konceptu. U kooperativní franšízy, kterou nabízí zatím pouze My Food Market, je investice do prodejny 50 %, tedy 1 – 2 miliony Kč. Společnost nabízí aktuálně tři franšízové koncepty a dva se připravují pro rok 2017. Průměrná návratnost vstupní investice je plánovaná na 36 měsíců s 30% kapitálovým výnosem ročně. Aktuálně jsou k franšízingu připravené koncepty My Food Market – Snack&Market, Sklizeno-opravdové jídlo a Sklizeno-Foodie Market. Na další období se chystá franšízing pro koncept Sklizeno – Food lovers (pomezí bistra-restaurace) a My Food Bistro (bistro zaměřeno na snídaně a obědy). 

Food Lovers od Sklizena se chystají pro franšízanty na rok 2017

Food Lovers od Sklizena se chystají pro franšízanty na rok 2017

Teoreticky správná myšlenka. A skvělý impuls pro oživení skomírajícího nezávislého obchodu v Česku. V reálu to celé může narazit na zoufalý nedostatek podnikavých lidí, kteří se nebojí začít nový byznys. Strašně rád bych se ale mýlil a přeji duu Borkovec-Kukla, aby jim tento záměr vyšel.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Franšíza je samozřejmě jeden z nejvhodnějších způsobů, jak na expanzi. Ale s ohledem na úspěchy a růst obou značek se mi vkrádá na mysl jiná myšlenka – ten koncept je v podstatě hrozně jednoduchý. Soustředit se na kvalitní lokální nabídku, udělat z ní ucelený sortiment a poskytnout vcelku solidní služby v obchodě, kde je samozřejmost, že vás obsluha pozdraví. Když to porovnám s obchody u nás v městečku – otvíračka od 8 do 16, většina sortimentu Aro nebo jiné privátky, které jsou v daných supermarketech v akci, a nerudná prodavačka, která umí jen fráze ‚prosim?‘ a ‚můžu to tak nechat?‘. Bydlím v Polabí, v zemědělském kraji, ale získat byť jen základní produkty, jako je zelenina, mléko nebo maso, znamená objet asi pět vesnic. Proč nemáme krám, který má otevřeno v lidskou dobu, zaměřuje se na místní zboží (nejen základní suroviny a potraviny) a to všechno obalené do zajímavé podoby? Mimochodem, když si dojedu pro jablka pár kilometrů k sadaři, stojí mě kilo sedm korun. Ta překupovaná z Tesca jsou nejmíň za třicet… Tak mi neříkejte, že by takový krámek nemohl nabídnout rozumné ceny…
Václav Loubek

Nejnovější