Tržby Albertu v druhém kvartálu 2016 stagnovaly

V Česku se zisk Aholdu, který provozuje supermarkety a hypermarkety Albert, zvýšil o 75 % na zhruba 189 milionů Kč. Čisté tržby poklesly o 0,3 % na 403 milionů eur při konstantních devizových kurzech, a to zejména v důsledku odprodeje pěti prodejen ve třetím čtvrtletí roku 2015 ve spojitosti s akvizicí prodejen Spar. Tržby bez započtení pohonných hmot vzrostly oproti druhému čtvrtletí roku 2015 o 0,1 %. V srpnu zveřejnila průběžné hospodářské výsledky i Billa, ta postupně roste. 

Je dobrou zprávou, že obchodní řetězce vykazují konečně zisky, byť povětšinou velmi malé ve vztahu k výši obratu. Ziskovost retailu je v průměru daleko za ziskovostí výrobních firem, takže můžeme oprávněně pochybovat o pohádkách na špatnou noc, které nám o obrovských obchodních maržích vyprávějí někteří politici.
Barbora Krásná (Blue Events)