Ikea spustila e-shop, už i s dopravou

Zákazníci švédské Ikei mohou od dnešního dne v Čechách nakupovat online a objednat si dovoz zboží na místo určení. Už předtím Ikea spustila online službu „Klikni a vyzvedni“, na konci června letošního roku byla dostupná na všech pobočkách po celé zemi. Nově ke službě zařídí i dopravu. Tím Ikea urychlila podobu e-shopu tak, jak byla avizovaná až na rok 2018/2019. I přes to se stále jedná jen o lokální úpravu, globální podoba e-commerce systému v Čechách nastoupí až za dva roky. Proto se zatím i transport řeší s lokálními dopravci, v budoucnu by měly fungovat globální centrální sklady. „Naši zákazníci se dlouhodobě a velmi silně dožadovali možnosti nakoupit výrobky Ikea prostřednictvím internetu, a proto jsme všichni rádi, že jim ji nyní můžeme nabídnout,“ dodává Marek Feltl, generální ředitel Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko. Ten v rozhovoru pro Hospodářské noviny v letošním květnu přiznal, že s neustálým odkládáním startu e-shopu, které se táhlo od roku 2014, zaspali dobu. Jeho konkurenti v podobě Asko Nábytek nebo Sconto Nábytek touto formou již zboží nabízejí. 

E-shop najdou zákazníci na stránkách www.ikea.com a vyberou si zboží, vloží ho do nákupního seznamu, a poté se rozhodnou, jestli si chtějí vyzvednout produkty přímo v obchodním domě (Klikni a vyzvedni), nebo využijí transportní služby (Klikni a dovezeme). Koupit se dá prakticky cokoliv z klasického sortimentu společnosti, kromě některých druhů potravin a rostlin. Platba proběhne online. „Naším cílem bylo co nejvíce zjednodušit celý proces nákupu a zajistit přehlednost samotných služeb a jejich cen. Proto se například výše ceny za transportní služby odvíjí pouze od hodnoty zakoupeného zboží, nikoliv od množství produktů, či celkové hmotnosti objednávky. Ceny za služby jsou stejné jako pro zákazníky, kteří si je objednávají přímo v obchodním domě,“ říká Nina Maláková, manažerka e-commerce v Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko. Zákazníci mohou vrátit zboží bez udání důvodu do 365 dní od nákupu, některým produktům jako matrace, kuchyně, spotřebiče nebo pohovky se prodlužuje záruka.

Omnichannel si nachází cestu i tam, kde na to zákazníci hodně čekají – u vysoce oblíbených non-food retailerů. Po Hornbachu je Ikea dalším opravdu významným kamenným prodejcem, který jde do internetového obchodu. Činí tak s rozmyslem, systematicky a s jasnou snahou ulehčovat zákazníkům život. Nevím, jaká bude cena za dopravu, ale určitě si tato služba své zákazníky najde. Osobně mi to přijde jako dobrá a naplnitelná strategie.
Barbora Krásná (Blue Events)

Co k tomu říct? Snad jen – to už je rok 2007?
Václav Loubek