Síť Hornbach Baumarkt zveřejnila ve výroční zprávě své hospodářské výsledky za finanční rok 2015/2016. Z nich vyplývá, že Hornbach loni zvedl tržby o 9 % na 5,6 miliard Kč, zisk se zvýšil o dvojnásobek předloňských výsledků na 290 milionů Kč. Ve zprávě Hornbach, který si zakládá na tom, že nepřistupuje ke slevovým akcím, uvedl, že hodlá v expanzi, kterou letos naznačil otevřením své desáté pobočky v pražské Chuchli, pokračovat i v průběhu dalších let. Firmě také stoupl počet zaměstnanců o 138 na aktuálních 1.379 pracovníků.
Tahle značka má mé sympatie – za konzistenci, jasný názor, skvělou reklamu a sebedůvěru. Permanentně hozená rukavice, kterou zatím nikdo nedokázal zvednout. Značka, která se neponižuje, neb na to má.
Jana Kubištová (Budvar)
Zisk je vždy tím nejlepším ukazatelem úspěchu a správnosti strategie, takže tahle skvělá čísla nejsou žádné překvapení. Hornbach ví, co má dělat a dělá to kvalitně a konzistentně. Na již vzpomínané nedávné konferenci Retail in Detail bylo dojemné, jak někteří účastníci kritizovali Hornbach, že svoji nabídku nepersonalizuje a nenabízí věrnostní program. Jde o hluboké nepochopení základů úspěšného retailového businessu – Hornbach poskytuje všem zákazníkům perfektní služby a relevantní zboží vždy za nejlepší ceny. Jak na konferenci padlo: ‚Nevěra je způsobena ztrátou pozornosti‘ (autor Ondřej Žák z EY). A přesně tohle v Hornbachu nehrozí a nepotřebuje to látat nějakým věrnostním programem.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)
Zlaté české ruce. Statistiky říkají, že více než 90 % Čechů alespoň občas ‚kutí‘. Pat a Mat by měli radost.
Martin Boček