Forever 21 má první prodejnu v Česku, na Černém Mostě

Forever 21 otvírá. Foto: Forever 21

Forever 21 otvírá. Foto: Forever 21

Do Česka přichází americká značka „rychlé módy“ Forever 21. První prodejnu otevřela v pražském nákupním Centru Černý Most. Ve čtvrtek 22. září přivítala pozvané hosty, v sobotu 24. září veřejnost, které dorazilo na 12 tisíc. Nová prodejna má rozlohu zhruba 1.300 metrů čtverečních. Exkluzivní franšízu pro střední a východní Evropu drží společnosti Teren Management Europe, v Česku ji reprezentuje ředitel Alexandros Doukas.

Forever 21 otvírá. Foto: Forever 21

Forever 21 otvírá. Foto: Forever 21

Forever 21 přináší do Česka původní módu přímo z přehlídkových mol, takzvanou fast fashion. Takovou prodává třeba konkurenční švédská H&M nebo španělská Zara. Vstup módního řetězce na český trh byl ohlášen už letos v dubnu, dlouhou dobu ale nebylo jasné, kde prodejna otevře. Dohady ohledně místa skončily až začátkem srpna, kdy zastupující PR agentura Weber Shandwick oznámila Centrum Černý Most jako finální destinaci.

Zatímco u nás otevřel Forever 21 s velkou pompou a ohlasem, ve světě, obzvlášť v domovské Americe, není nijak zvlášť vyzdvihovaný. Největší stížnosti na něj z úst zákazníků znějí na téma politiky vrácení zboží a funkčnosti e-shopu.

Obrazem z otvírání obchodu

Forever 21 otvírá. Foto: Forever 21

Forever 21 otvírá. Foto: Forever 21

Forever 21 otvírá. Obchod pomohla uvést Nikol Moravcová z tria Bloges Robes. Foto: Forever 21

Forever 21 otvírá. Nikol Moravcová z tria Bloges Robes. Foto: Forever 21

Forever 21 otvírá. Michaela Štoudková z tria Bloges Robes. Foto: Forever 21

Forever 21 otvírá. Michaela Štoudková z tria Bloges Robes. Foto: Forever 21

Na dvanáct tisíc lidí se přišlo podívat na otevření obchodu v sobotu 24. září. Foto: Forever 21

Na dvanáct tisíc lidí se přišlo podívat na otevření obchodu v sobotu 24. září. Foto: Forever 21

Přemýšlím, co je to ‚Navždy 21‘. Snad ne informace o tom, že zácpy okolo Centra Černý Most mi už navždy denně požerou 21 minut. Mám v zásadě radost, že ‚náš‘ konec Prahy je středem zájmu každého, kdo expanduje do Česka, ale, pánové, co takhle zkusit i jiné lokality? Třeba staré dobré centrum Prahy, tam jsou taky zákazníci.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)