Ve Strakonicích otvírá druhá česká pobočka „nového“ Lidlu. Nabízí i wifi

Nový Lidl ve Strakonicích

Nový Lidl ve Strakonicích. Budova prodejny má prosklenou fasádu, díky níž využívá denní světlo. Uvnitř prodejny i na parkovišti bude se má využívat výlučně úsporné LED osvětlení

Strakonický Lidl byl předělán v novém, luxusnějším konceptu

Strakonický Lidl byl předělán v novém, luxusnějším konceptu

V pondělí 26. září se ve Strakonicích v Ellerově ulici otevřela tamní prodejna Lidlu v novém. Je to teprve druhá provozovna Lidlu v Česku v jeho novém konceptu. Ten obecně slibuje příjemnější nakupování a vzdušnější prostory.

Ve Strakonicích to konkrétně znamená širší parkovací stání před prodejnou, uvnitř prodejny pak širší uličky mezi regály, novou pekárnu či o pětinu větší úseky čerstvých potravin (ovoce a zeleniny, masa, mléčných výrobků). Nově také přibyly toalety s prostorem pro přebalování dětí, připojení k internetu přes wifi zdarma a také automat na kávu v zádveří a bankomat.

Víc místa získají i samotní zaměstnanci Lidlu. Nově mají k dispozici první patro, se zázemím včetně sprch nebo odpočinkové místnosti, mezi nimi i zastřešenou terasu. Přibyly i kanceláře a školicí prostory.

Dvě roviny. Za prvé, Lidl je neuvěřitelně dobrá případová studie repositioningu. Z ultra-low-costu, který si nepěkně zavařil pokácením stromů, se vytáhl na inovátora, kam se člověk nebojí zajít pro kvalitní zboží. Za druhé, snad až půlka lidí v zahraničí při nákupech využívá mobil. Zrovna minulý týden jsem o tom mluvil na konferenci v Brně v souvislosti s retail obaly a propojení offline obsahu (vzhled obalu, komunikace v prodejně) s online obsahem (web kampaň, soutěže, fejsbuky…). Technologie existuje, je jednoduchá, levná, a přesto se stále firmy snad bojí prošťouchnout tu ucpávku QR kódů, NFC chipů nebo rozšířené reality. Jenže přesně tahle věc hraje roli v nultém a prvním momentu pravdy, tedy v prvních dvou fázích, kdy se zákazníci rozhodují zda koupit nebo ne. Takže wifi v prodejně (bez ohledu, že teď mluvíme o Lidlu, který má velkou část zboží privátek) je spíš než pro zákazníky služba pro dodavatele, i vzhledem k tomu, že ne každý má na mobilu mobilní data. Svět se prostě mění.
Václav Loubek

V Lidlu asi také znají Maslowovu pyramidu modifikovanou pro rok 2016, s wifi hned vedle dalších základních potřeb. Ale vážně: nový koncept Lidlu je extra-liga, těžký soupeř pro super a hyperborce, ale i pro e-shopisty.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Koncept super, wifi by mohlo umožnit pracovat více se zákazníkem a provázat konečně loajální programy s konkrétní nabídkou na prodejní ploše včetně informační roviny.
Martin Boček