Studie: české e-shopy ladily pro mobily, jinak neinovovaly

Spokojenost uživatelů s nakupováním z mobilních telefonů letos oproti loňsku zásadně vzrostla. Téměř tři čtvrtiny předních českých internetových obchodníků už nabízejí mobilní či responzivní verzi svého e-shopu, zatímco loni to nebyla ani polovina. Většina jich je také už vybavena certifikátem HTTPS.

Během dvouměsíčního testování 111 vybraných tuzemských e-shopů to zjistil tým platební aplikace Twisto, za níž stojí investiční skupina Enern, finančně-poradenská společnost Partners, Miton, Tomáš Čupr a Michal Šmída. „Testované internetové obchody realizují 70 % obratu celé české e-commerce, kde je letos předpokládaný obrat 100 miliard Kč,“ tvrdí Twisto. To podobné zkoumání pohodlnosti internetového nakupování, nazvané Český košík roku, provedlo třetí rok po sobě.

Jak se ovšem obchodníci soustředili na připravenost pro mobily, opomíjeli další vylepšení. „E-shopy se podle výsledků studie v posledním roce nevěnovaly inovaci. Nezměnil se například počet e-shopů, které umí doručit v den objednání, stejně tak se nezměnila rychlost odpovědí na zákaznických linkách. Je vidět, že e-shopy se připravují na boom, kdy se postupem času většina nákupů přesune do mobilních telefonů,“ shrnul Jan Daněček, ředitel obchodního rozvoje Twista. „Zákazníci nakupovat z mobilů chtějí a čísla jako stále vyšší míra konverze ukazují, že se jim nákupy realizují stále snadněji,“ podotkl Ondřej Klega z marketingu konzultační firmy Acomware.

Celkovým vítězem letos studie Český košík roku určila e-shop 4home.cz, nejlepší uživatelský zážitek při nákupu z mobilního telefonu přináší Mixit.cz.

Co studie zjistila

Výsledky zkoumání Český košík roku 2016. Kliknutím zvětšíte

Výsledky zkoumání Český košík roku 2016. Kliknutím zvětšíte

K metodice výzkumu

Výběr hodnocených e-shopů proběhl jako v dřívějších ročnících na základě dat předního tuzemského online srovnávače cen Heureka. Výběr e-shopů z Heureky doplnily e-shopy, které se umístily vysoko v reportu Socialbakers. Viz kompletní seznam hodnocených e-shopů.

Na vzniku strukturované metodiky se podíleli

  • Tomáš Braverman, managing director, Heureka.cz
  • Ondřej Klega, e-commerce consulting leader, Acomware
  • Jan Vetyška, výkonný ředitel, Asociace pro elektronickou komerci
  • David Beška, provozní ředitel, Skrz.cz
  • Jan Kvasnička, designér UX
  • Jan Daněček, business developement director, Twisto
  • Ondřej Raška, spoluzakladatel Mitonu
  • Jan Řezáč, autor knihy Web ostrý jako břitva
  • David Špinar, head of performance, Google
  • Lubo Smid, Strv

Víc k metodice na webu Českýkošíkroku.cz

Nejnovější