Youtuberka Teri Blitzen končí s Bubbleology a s Rowentou

Teri Blitzen už pije jen normální čaj

Teri Blitzen už pije jen normální čaj

Populární youtuberka Tereza Hodanová alias Teri Blitzen natočila Poslední čaj s Teri, ukončila tak formát, který v posledních víc než dvou letech propagoval různé značky, mimo jiné nealko nápojů Bubbleology. Ta je poslední dobou terčem kritiky za to, že nezveřejňuje své pravé složení, konkrétně že zamlčovala obsah cukru či umělých barviv.

„Spolupráci s Bubbleology končím,“ oznámila Teri Blitzen v aktuálním videu s tím, že v průběhu dvouleté spolupráce se změnilo složení výrobku, který propagovala, ale ona se to od firmy nedozvěděla. „Nikdy by mě nenanapadlo, že firma, kterou beru jako rodinu, mi byla schopná lhát,“ uvedla youtuberka. „Kdybych věděla, co všechno se v tom změnilo a jaký produkt v aktuální době byl, spolupráci bych skončila dřív.“

„Teri Blitzen jsme nelhali,“ tvrdí v dodatečné reakci pro Retailek country manager českého zastoupení značky Bubbleology Jaroslav Švadlenka. „Přírodní barviva jsme v minulosti v našich surovinách používali, byla však barevně nestálá a chuťově slabá. Po stížnostech zákazníků jsme je tedy vrátili zpět dodavateli k testování a přešli k původním umělým barvivům. Bylo naší chybou, že se pak tato informace nedostala mezi všechny naše fanoušky a zákazníky,“ uznává Švadlenka. Firma minulý týden vyhlásila, že hodlá používat už jen přírodní barviva. „Detailní plán postupného přechodu na přírodní barviva uveřejníme do konce října na našich webových stránkách a bude k dispozici k nahlédnutí na našich čajových barech,“ slibuje manažer.

Jak Tereza Hodanová řekla, šlo o její největší spolupráci s nějakou značkou, v takové míře už s žádnou spolupracovat nehodlá. Značku Bubbleology mohutně propagovala tak, že v řadě videí byl vidět charakteristický kelímek s brčkem. Bubbleology také youtuberce zajišťovala stánek na festivalu mladé kultury Utubering. Tím si značka zajistila pozici u náctiletých, které Teri Blitzen sledují. Na YouTube má její kanál na 400.000 odběratelů.

Youtuberka pověděla, že zároveň ukončí spolupráci se značkou Rowenta, která se při propagaci spojila s modelingovou agenturou Elite Model Look. Hodanová pro Rowentu od loňska točila „cestu budoucích topmodelek“. Pokračovat nebude. „Budu končit i s Rowentou, protože vím, že vás to prostě nebavilo,“ řekla Teri Blitzen. „Nechci šířit mezi mladé holky, aby byly modelky a používaly k tomu Rowentu. Chci šířit to, aby se holky měly rády, nehledě na to, jestli mají 180 nebo 158 jako já.“

Hodlá rovněž „omezit produkty testované na zvířatech“.

„Konec extrémní komerce“

Šestnáctiletá Hodanová obecně slíbila větší zdrženlivost při propagaci různých firem a výrobků. „Chtěla bych skončit s extrémní komercí, která na tomto kanále byla poslední rok a půl,“ prohlásila. „Nechci být tváří sto milionů věcí, chci dělat vlastní věci. Ne propagovat bezhlavě věci, o kterých vlastně tolik nevím.“

Formát „kecacího videa“, kdy youtuberka mluví o tom, co zažila nebo co si myslí a zároveň do toho míchá reklamu, se podle Hodanové vyčerpal. „Pro mě poslední roky byl Čaj s Teri jen reklamní plocha,“ předeslala. „Mým hlavním zájmem už není sdílet všechno, co ve svém životě udělám,“ vzkázala divákům. „Přišla jsem si hrozně přivlastňovaná. Svou tvorbu chci dát jiným směrem.“ Řekla také, že „všechny plky o tom, co plánuju nebo neplánuju, byly vlastně jenom spolupráce, práce někoho jiného, což jste pak ani neocenili“. Divákům se za tento přístup na konci videa omluvila, fanoušci nový přístup v komentářích vesměs oceňují.

Nezvykle upřímný projev přední tuzemské youtuberky je předělem v praxi posledních let, kdy značky, které chtějí cílit na mladé, se spojují právě s populárními tvůrci videí na internetu. Jak se ovšem takový internetový product placement teprve etabluje, propagace různých značek se překrývají, často komerční komunikaci chybí koncept, někdy je reklamy příliš nebo je agresivní. Nyní navíc zarezonovala i problematika složení výrobků a jejich možné škodlivosti, zejména právě pro mladé spotřebitele.

Nejnovější