Rohlík.cz přidal i „ošklivou“ cibuli, česnek, mrkev nebo brambory

Online prodejce potravin Rohlík.cz rozšířil v pondělí 3. října svůj sortiment o nestandardně tvarované, zbarvené či velké zeleniny a ovoce o české brambory, cibuli, česnek, karotku a hrušky. Učinil tak na základě kladných ohlasů zákazníků, tvrdí. E-shop koncem srpna začal s prodejem „ošklivých“ okurek a paprik.„Pozitivní reakce jsme získali na sociálních sítích a z hodnocení nákupů od zákazníků. Čteme všechnu zpětnou vazbu, proto můžeme říct, že nebyly žádné stížnosti,” říká Michala Gregorová, mluvčí Rohlíku.

Nestandardní zelenina se za zkušební měsíc v nabídce na celkových prodejích zeleniny podílela jednou třetinou. Cena těchto produktů je nižší než u klasické zeleniny a ovoce. Z nové várky se prý hned vyprodaly hrušky, které byly nabízeny o 50 % levnější oproti klasickým hruškám. Podle Gregorové nebylo nutné novou nabídku „ošklivé“ zeleniny a ovoce ani promovat, v jejich samostatné kategorii na stránkách Rohlíku si je zákazníci včera sami našli. 

„Nezaznamenali jsme jedinou stížnost na tuto zeleninu, naopak byli zákazníci nadšení a děkovali za její zařazení do sortimentu. Odpovídají tomu i obchodní výsledky – nestandardních paprik se prodalo téměř stejně jako těch standardních, samotné okurky se na celkových prodejích této zeleniny podílely jednou čtvrtinou,” říká Tomáš Jeřábek, obchodní ředitel Rohlíku a dodává: „Je třeba říct, že zájem o nestandardní okurky a papriky snížil prodeje těch klasických. Na tom se ukazuje, o jak komplexní téma jde. Podstatné ale je, že se věci dávají do pohybu.“

V tomto případě naráží Jeřábek na fakt, že prodeji nestandardní zeleniny a ovoce se začaly věnovat i kamenní prodejci, konkrétně Penny Market. „Podle Organizace pro výživu a zemědělství OSN se kvůli vzhledu vyhodí až 20 % zemědělské produkce, což je obrovské číslo,“ uvádí mluvčí organizace Zachraň jídlo, která se problematice plýtvání jídla věnuje, Anna Strejcová. „My bychom určitě prodávali nové druhy rádi, protože zákazníci zájem mají. Na trhu jí ale není momentálně dostatek, protože se nesklízí, a taky samozřejmě končí sezóna české zeleniny,“ podotýká mluvčí Rohlíku Gregorová.

Z výzkumů vyplývá, že tyto pa tvary dávají zákazníkům pocit, že to je známka ‚zdravosti‘, že nebyly použité žádné chemické a různé jiné přísady a úpravy, které většinou dělají z ovoce a zeleniny ‚krásně‘ vypadající produkty.
Martin Boček

Jednoduchá, racionální myšlenka, která si nehraje na nic víc, než čím je – skvělý nápad ! Takhle hezky krůček po krůčku a jednou se třeba dočkáme renesance myšlení v potravinářském byznysu – směrem ke skutečné zodpovědnosti a opravdovému užitku. Ani nemusíte být první, stačí se přidat.
Jana Kubištová (Budvar)

Mám pocit, že šišatá zelenina se stala novým Milujeme Česko… Ne, není to pocit, ono to tak je.
Václav Loubek

Vyřazovat ošklivé ovoce a zeleninu je jako třídit lidi na hezké a škaredé. Vždyť kromě krásy jde i o vlastnosti a tedy o něco více. To samé i u těchto komodit, třeba jsou chutnější než ty unifikované.
Monika Hrubalová

Všimla jsem si avíza tohoto nového marketingového trendu v Penny, ale nevšimla jsem si, že by špatně tvarovaná zelenina nějak podráždila moji pozornost. Takže rozdíly asi nebudou tak zásadní, koneckonců na farmářských trzích kolikrát člověk nakoupí pokřivenou okurku a tím spíš možná věří, že vyrostla bez diktátu umělých kultivačních autorit. Z hlediska boje proti plýtvání určitě správný tah, kterého by se měli časem chopit všichni.
Barbora Krásná (Blue Events)

Nejnovější