Skenovat si zboží a platit rychleji už půjde ve všech Globusech

Služba Scan&Go bude dostupná v každém Globusu v Česku

Služba Scan&Go bude dostupná v každém Globusu v Česku

Služba Scan&Go umožňuje u regálu zjistit cenu výrobku

Služba Scan&Go umožňuje u regálu zjistit cenu výrobku a načíst jej k placení

Skenery jsou osazeny na nákupních košících

Skenery jsou osazeny na nákupních košících

Do dvou týdnů zavede Globus do všech svých hypermarketů službu Scan&Go, urychlující proces placení. Ta umožňuje zákazníkům přenosným skenerem načítat čárové kódy zboží, zobrazit na displeji cenu nákupu a u pokladny ihned zaplatit bez nutnosti vykládání zboží na pás. Tím většinou odpadá čekání a šetří se čas. Do svých 15 prodejen umístí Globus celkem 1.600 skenerů a 81 doprovodných pokladen. Skenery už má ve 13 obchodech, do 24. října budou i ve zbývajících dvou. Systém se testoval ve třech Globusech – od roku 2013 v Čakovicích a od loňska v Brně a na Zličíně. Od letošního února navíc Globus spolupracoval na propojení Scan&Go a chytrých telefonů. Takové řešení poskytovala jako první prodejna v Čakovicích, kde Globus s Mastercard aplikovali platební systém Masterpass. Nyní je možné platit skrze aplikaci Masterpass na všech terminálech Scan&Go.

Zájem používat novou technologii stoupá, neomezuje se přitom jen na mladší. Firm uvádí, že v každém hypermarketu jde v průměru o 25.000 nákupů za týden, což znamená třetinový nárůst oproti loňskému roku. „U pokladny není nutné znovu načítat jednotlivé položky nákupu a většina času se ušetří tím, že odpadá vykládání zboží na pokladní pás. Zákazník bere zboží do ruky jen dvakrát – když ho dává do vozíku a současně skenuje, a pak až ho ukládá do auta. Zboží může během nákupu ukládat také přímo do tašky,“ říká Pavla Hobíková, mluvčí Globusu. 

Globus také deklaroval, že nebude kvůli technologiím propouštět zaměstnance. „U každé kasy Scan&Go je k dispozici poradce, který je schopen s technologií pomoci. Navíc je naším záměrem posílit i odborný personál uvnitř obchodů, který dokáže poradit při samotném nákupu. A samozřejmě běžné pokladny nezmizí, šikovné pokladní budou potřeba vždy,“ tvrdí mluvčí Hobíková.

Německý Globus působí v Česku 20 let a otevřel tu postupně 15 hypermarketů. K letošnímu jubileu ohlásil investici do rozvoje v Česku 4 miliardy Kč a v létě spustil e-shop zaměřující se na víno.  Investice kromě e-shopu zahrnuje také spuštění konceptu „koloniálu“ – prodejny s čerstvým zbožím. Ta má odstartovat příští rok.

Nejnovější