E-shop „se vším“ Vemzu zahájil ostrý provoz

Vemzu na holešovickém Výstavišti ukázalo e-shop naživo

Vemzu na holešovickém Výstavišti ukázalo e-shop naživo

Vemzu na holešovickém Výstavišti ukázalo e-shop naživo

Vemzu na holešovickém Výstavišti ukázalo e-shop naživo

Vemzu na akci spolupracoval s blogerkami Nicole a Luckou z Cup of Style

Vemzu na akci spolupracoval s blogerkami Nicole a Luckou z Cup of Style

Vemzu na holešovickém Výstavišti ukázalo e-shop naživo

Vemzu na holešovickém Výstavišti ukázalo e-shop naživo

E-shop s konceptem všeho zboží na jednom místě Vemzu oficiálně a plnohodnotně zahájil svou činnost, o druhém říjnovém víkendu se kvůli tomu prezentoval na pražském Výstavišti Holešovice. Online platforma sama o sobě fungovala už zhruba tři měsíce, avšak bez výraznějších doprovodných aktivit. Ambicí projektu je být vnímám jako internetový shopping mall. „Chceme mít hodně široké produktové portfolium na jednom místě, aby zákazníci mohli nakupovat efektivně. Podobný systém má například britský e-shop urbanoutfitters.com,“ říká Milan Lupač, obchodní ředitel Vemzu.cz. Práce na převedení konceptu do reálu začaly na konci roku 2015. Na finální podobě Vemzu se podíleli kreativní ředitel reklamní agentury Zaraguza Michal Pastier a firma Big Name Theory. „Zaraguza nám již kreativně nepomáhá, nebyly kapacity. Nová spolupráce probíhá s agenturou McCann, jejíž kreativní ředitel je bývalý pracovník Zaraguzy Jan Jelínek. Projekt tedy kontinuálně převzal a pomohl vytvořit event e-shop naživo,“ dodává Lupač. Majitelem e-shopu je společnost Misda s.r.o., která zároveň činnost financuje. Majoritní podíl (60 %) má ve firmě podle obchodního rejstříku Do Ngoc Son, 20 % podílu vlastní Tran Thi MenVa Anh Do. Hlavní tým e-shopu Vemzu čítá zhruba 10 lidí. „Celkem nás je minimálně 40, většina lidí je ovšem outsourcovaná,“ říká Milan Lupač.

Akci s e-shopem v hmatatelné podobě na holešovickém Výstavišti pro Vemzu vytvořila agentura McCann Prague. Promo akce obstaral zpěvák Ben Cristovao nebo bloggerky Nicole a Lucie z Cup of Style a GetTheLouk, které na e-shopu navrhly svou kolekci oblečení a interiérových doplňků. Event doprovázely workshopy a přednášky bloggerek. 

Vemzu se chce vymezovat proti e-shopům, které se specializují jen na určitý typ zboží a chce cílit na širší okruh zákazníků než specializované weby. Na svých stránkách nabízí Vemzu módní kousky, doplňky do domácnosti, kosmetiku, zahradní náčiní a DIY potřeby – tedy Do It Yourself doplňky na kreativní tvorbu. „Zahájili jsme spolupráci s několika československými značkami a designery – mezi všemi oblečení Lukáše Macháčka, papírnictví Papelote nebo třeba kosmetika Havlíkova přírodní apotéka,“ vyjmenovává Lupač s tím, že v plánu jsou i masovější značky. Aktuálně podle Lupače například značka Cheap Monday, která je dceřinou firmou švédské H&M. „Nyní se chceme soustředit na posilování kategorie oblečení. Mimo to plánujeme zařadit na začátku roku 2017 větší nábytek (židle, stoly, skříně, apod.), který by byl designově zajímavý, avšak cenově dostupný,“ odpověděl Lupač na otázku Retailku o dalším rozšiřování sortimentu. Značek nabízí momentálně e-shop zhruba 60. 

E-shop Vemzu dodává zboží do tří dnů od objednání a nad 1.000 kč je doprava zdarma. Podle Lupače má Vemzu 95 %  zboží na skladě, proto balík nedojde nikdy později než v avizovanou dobu. Skladové prostory o rozloze cca 3.000 metrů čtverečních se nacházejí v Praze. „ Jedním z důvodů, proč jsme si vybrali Prahu, je naše očekávání, že zde bude největší zastoupení našich zákazníků, kterým tak chceme zkrátit dobu čekání na objednávku na minimum,“ říká Lupač a pokračuje: „Nechceme, aby zákazníci museli na své zboží čekat dlouhé týdny nebo dokonce měsíce. Pak člověk téměř zapomíná, že vůbec něco objednal nebo už z toho ani nemá po té době radost. To mluvím z vlastní zkušenosti.“ I pro další oblasti je podle něj Praha z logistického hlediska strategickou lokací. Lupáč závěrem dodal, že příští rok očekává e-shop provozní zisk EBITDA v černých číslech. 

Vemzu na stránkách garantuje u vybraných produktů nejvýhodnější cenu na trhu, jinak vrací zákazníkům rozdíl. Má také věrnostní program založený na kreditovém systému. Na podobné bázi stojí věrnostní program slevového portálu Slevomat.cz. 

Nejnovější