Kaufland spouští nové řady vlastních vegetariánských a bio výrobků

Nové prostory Kauflandu v Jihlavě

Po inovování prodejen uvádí Kaufland i nové výrobkové řady pod vlastní značkou

Obchodní řetězec Kaufland zařadil od 27. října do svého sortimentu i řadu vegetariánských nebo veganských výrobků pod značkou K-take it veggie a řadu výrobků ekologického zemědělství se značkou K-bio. Zavedení těchto produktových řad navazuje na spuštění vlastních mléčných výrobků se sníženým obsahem laktózy pod názvem K-Lactosefree, které Kaufland představil během letošního léta. Obě nové produktové řady nabízí obchodní řetězec ve všech svých víc než 120 prodejnách v Česku, kromě toho je zavedl v tutéž dobu i v Německu, na Slovensku, v Polsku, v Chorvatsku a v Rumunsku. Výrobky těchto řad jsou v řetězcích umísťovány pohromadě v blocích, nicméně vedle běžného sortimentu z dané produktové kategorie.

Podle nákupčí Martiny Bočanové z oddělení vlastních značek Kauflandu, která má na starost výběr, vývoj a správu výrobků pod vlastní značkou určených pro český a slovenský trh, vycházel vývoj nových produktových řad ze zkušeností v západní Evropě. Jejich konečný výběr a produktovou komunikaci dostala na starost německá centrála Kauflandu.  

Martina Bočanová

Martina Bočanová

Produktová řada vlastní značky K-take it veggie zahrnuje celkem přes 30 výrobků, pro první vlnu bylo vytipováno 27 výrobků. Tato řada nabízí například pomazánky, nápoje, tofu či hotová jídla. Všechny výrobky jsou vegetariánské nebo veganské a mají představovat alternativu k běžným výrobkům. Kaufland si pro ně určil vlastní specifikace (požadavkem byly platné certifikace IFS, BRC nebo FSSC 22000 plus Kaufland audity) a otevřel výběrová řízení na jejich výrobce a dodavatele. Vybráni byli dodavatelé z Německa, Rakouska, Belgie, Francie a Nizozemska. Uvedení této produktové řady by mělo být podle Bočanové vyhodnoceno po jednom roce, poté by se mohl otevřít prostor i pro české výrobce.

Řada K-take it veggie zahrnuje například sójové frikassee

Řada K-take it veggie zahrnuje například sójové frikassee

Sortiment K-bio představuje v Česku kolem 60 produktů z oblasti mléčných výrobků, těstovin, nealkoholických nápojů, a obilovin. V budoucnu se má nabídka K-Bio ještě rozšiřovat. Kaufland měl bio výrobky v nabídce i dřív, ale představovaly zhruba jedno procento z celkového sortimentu jídla. Pro aktuální první vlnu bylo vybráno celkem 88 výrobků. Dodavatelé pocházejí z Německa, Rakouska, z Itálie a z Nizozemska. 

Do sortimentu K-bio patří například mražený bio hrášek

Do sortimentu K-bio patří třeba mražený bio hrášek

Produktová řada K-Lactosefree, jež byla spuštěna v létě a označuje výrobky se sníženým obsahem laktózy, zahrnuje například trvanlivé mléko, smetanu, jogurty, čerstvý sýr Cottage, tvaroh, máslo i podmáslí.

Do nabídky výrobků se sníženým obsahem laktózy patří i jogurty

Do nabídky výrobků se sníženým obsahem laktózy patří i jogurty

Uvedení výrobků provází letáková a online kampaň, která by měla v předvánoční sezóně ještě sílit. Podle mluvčího Kauflandu Michaela Šperla je zvažována i televizní reklama, o jejímž nasazení ale řetězec ještě nerozhodl.

Kromě výše uvedených produktových řad provozuje Kaufland pod vlastní značkou ještě řady K-Classic, K-Exquisit a K-baby. K-Classic představuje základní nosnou značku Kauflandu pro výrobky z oblasti Food i Non-food. K-Exquisit je podle Bočanové luxusní značka pro výjimečné momenty, která se v českých prodejnách objevuje jen kolem Vánoc a Velikonoc. K-baby je značka pro výrobky z oblasti péče o děti.

V současnosti Kaufland provozuje v Česku 124 prodejen, do konce tohoto hospodářského roku jich chce mít 126. Před několika lety zahájil modernizaci prodejen, které procházejí rekonstrukcí včetně změny osvětlení a zavedení obslužných pultů pro další a další druhy sortimentu (po sýrech, lahůdkách a rybách nově zavádí tyto pulty s obsluhou i pro čerstvé maso). 

Nejnovější