Slevy v říjnu ovládly Dušičky a Halloween. Nejvíc zlevnily papriky a rajčata, až o 81 %

Přinášíme první z nových analýz spotřebního koše na základě slev v letácích obchodních řetězců. Spolupracujeme na nich s webem Kupi.cz.

Ten v říjnu zaznamenal v akčních letácích více než 13.000 slevových akcí. Které produkty obchodníci promovali nejvíc? Kolik z toho byly privátní značky? Jaká byla nejvyšší sleva? Kolik letáků vyšlo a mění se v nich něco? Čtěte dál.

Nejpromovanější produkty v říjnu

V akčních letácích se silně projevil významný den Památky zesnulých (každoročně 2. listopadu), díky němuž patřily mezi nejvíc promované produkty hřbitovní lampy (61 akcí) a hřbitovní svíčky (25 akcí), potom taky svíčky s víčkem (20 akcí). Ty pro měsíc říjen odsunuly i jinak pravidelné „vítěze“ této kategorie. Vzhledem k významnosti dušičkového svátku se zmíněné produkty objevovaly napříč všemi letáky obchodů. Překvapivé umístění na 3. příčce pak v žebříčku nejpromovanějších produktů zaujaly mandarinky, které se objevily celkem ve 24 akcích.

Název Množství Jednotka Počet akcí
Lampa hřbitovní     61
Hřbitovní svíčky – náplň 60 g 25
Mandarinky 1 kg 24
Coca-Cola 2 l 23
Aviváž Silan 1 l 23
Prací gel Persil 50 dávek 21
Čistič WC gelový Domestos 750 ml 21
Plochý malířský štětec Spokar     21
Svíčka hřbitovní s víčkem 80 g 20
Prací prášek Ariel 20 dávek 19

Zastoupení značek v letácích v říjnu

Nejčastěji promovanou značkou v letácích byl v uplynulém měsíci privátní brand Kauflandu K-Purland. Zastoupení privátních značek podpořily na třetím a čtvrtém místě také Tesco a značka Italiamo, která byla v rámci tematického Italského týdne promována v Lidlu.

V celkovém měřítku proběhlo v říjnu více než 13.000 akcí, přičemž privátní značky se na tom podílely ze 7 %. Největší podíl pak tvořily značky Lidlu a Kauflandu. 

Značka Počet akcí
K-Purland 127
Nivea 125
Tesco 113
Italiamo 104
Madeta 101
Schwarzkopf 100
Penny 100
Hamé 94
Orion 92
Opavia 90

Největší slevy v říjnu

Nejvíc zlevněnými produkty byly v říjnu plněné papriky a sušená rajčata, sleva u nich činila 81 %. Za nimi pak halloweenská dýně (zlevněná o 65 %), čímž se opět projevilo tematické zaměření na podzimní svátek, v tomto případě americký.

Produkt Velikost Jednotka Cena před Cena po Rozdíl v %
Papriky plněné 150 g 42,90 8 81,35
Sušená rajčata 150 g 42,90 8 81,35
Dýně Halloween 1 kg 39,90 13,90 65,16
Prací prášek Lanza 34 dávek 179 69,90 60,95
Osvěžovač do myčky Finish     89 35 60,67
Kofola meruňková 1,5 l 24,9 9,90 60,24
Kofola vanilková 1,5 l 24,9 9,90 60,24
Tyčový mixér Sencor     499 199 60,12
Vinotéka Candy     9.990 3.999 59,97
Vestavěné svítidlo Led Panel Emos     369 149 59,62
Rýč Fiskars Solid     789 319 59,57
Sada kovaných nožů Professor     1.690 690 59,17
Švédská utěrka z mikrovlákna Lagrada     29 12 58,62
Sůl do myčky Finish 1,5 kg 89 36,90 58,54
Aviváž Quanto 1 l 59 24,90 57,8
Sušák na prádlo Quartett Leifheit     539 229 57,51
Pracovní pánská obuv     699 299 57,22
Deka     699,90 299,90 57,15
Kartáček na zuby Atlantic     49 21 57,14
Řezané chryzantémy 9 ks 99,90 42,90 57,06

Za měsíc říjen registrovalo Kupi.cz celkem 453 letáků, které si získaly celkem 4,32 milionu zhlédnutí. I přes oslavy halloweenského svátku a českých Dušiček nebyly vydány žádné speciální tematické letáky. Vydání vánočních letáků je předběžně očekáváno v prvním až druhém listopadovém týdnu.

Albert mění letáky pro supermarket

U letáků pro Albert Supermarket došlo v uplynulém měsíci ke změně. Pro tento typ poboček už nebude vydávána jednotná podoba letáku, nová koncepce akčních letáků Albert Supermarket tak nyní pracuje se třemi různými variantami. Přesný důvod tohoto kroku není prozatím znám, nicméně se jeví jako součást logického postupu, který už uplatňuje například Kaufland nebo Globus. Ty v současné době vydávají pro každou svou pobočku unikátní leták, tím se jim v dohledné době zřejmě Albert Supermarket přiblíží.

Nejnovější