E-shopy i kamenné obchody lákají na svatomartinské hody. Nejen na víno

Svátek svatého Martina připadá na 11. listopadu (letos je to pátek) a retaileři ho jako každý rok promují ve svých týdenních nabídkách. Kromě vína nabízí maloobchodníci s potravinami nejvíce slevy na drůbež, zejména husy, dále na nakládané zelí a na pivo. Kampaň na svatomartinské hody v akčních letácích, na stránkách a sociálních sítích podpořili všichni velcí retaileři – Tesco, Billa, Penny Market, Makro, Kaufland, Coop nebo Albert. Zapojil se i Lidl, který má čerstvě v nabídce 57 moravských vín. Většina retailerů propojila suroviny k přípravě svatomartinské husy s recepty na svých webových stránkách, případně je jako Albert umístila do propagačního magazínu. Sváteční recepty a sortiment propojil Kaufland ve své nové mobilní aplikací. Kromě „potravinových“ retailerů svátek promuje i Ikea, která nabízí kuchyňské nádobí na pečení husy a na přípravu dalších surovin. Ve své restauraci také Ikea svatomartinskou husu prodává jako obědové menu. 

Do svatomartinské kampaně se zapojily i online e-shopy s potravinami jako je Košík.cz, Rohlik.cz nebo Kolonial.cz. Kromě nich i  e-shop Teska, kde je vytvořená speciální sekce pro nákup potravin na svatomartinské vaření. „Zítra naskladníme české husy od The Real Meat Society a máme připravené i promo napříč kanály, protože je tento svátek u zákazníků poměrně hodně oblíbený,“ říká za Rohlik.cz PR manažerka Michala Gregorová. Košík.cz nechystá podle slov Niny Černé, PR manažerky Košíku, žádnou rozsáhlou kampaň. „Zákazníci dostali svatomartinský newsletter s recepty i předpřipraveným nákupem, hody budou komunikovány i na Facebooku Košíku. Rozsáhlejší kampaň ale neplánujeme, bude se jednat opravdu jen o rozšíření o typické produkty o husy z farmy a páteční svatomartinská vína, ta budou na Košíku k dispozici  v pátek 11.11. od 11.00,“ komentuje Nina Černá. Kolonial.cz zvolil stejnou taktiku a hned na úvodní stránce ukazuje svatomartinské recepty doplněné o produkty k zakoupení.

Svatomartinská vína se smí začít prodávat až od 11. listopadu, licenci prodávat pod tímto názvem jim uděluje od roku 2005 Vinařský fond. Letos fond vybíral Svatomartinská vína ve Valticích na Moravě, uspělo 111 vinařů a 375 vín. Podle odhadů fondu letos půjde na svatého Martina na trh 2,3 milionu Svatomartinského vína. Nejvíce vína prý bude bílého (161 druhů), potom růžového (114 druhů) a červeného (100 druhů). Největšími dodavateli jsou letos Vinařství Mutěnice a Neoklas, které dodají celkově půl milionu lahví. Vinné sklepy Valtice podle jejich ředitele Davida Šťastného dodají na trhu 190.000 lahví Svatomartinského vína. Mezi další značky vína, která se u maloobchodníků na svatého Martina nejvíce objeví, patří vinařství Réva Rakvice, Zámecké vinařství Bzenec, Víno Mikulov, Víno z Kobylí a další. Svatomartinský pivní speciál točí také dva pivovary – Krušovice a Zubr.