Nikový maloobchod se zaměřil na pánské zkrášlování a módu

Barber shopy se posouvají na lukrativnější místa

Barber shopy se posouvají na lukrativnější místa

Pánské zkrášlování a móda nabývají na českém trhu na významu. Došla k tomu studie společnosti Colliers International sledující maloobchod v Česku za první tři kvartály 2016. „Dosud se módní značky zaměřovaly ve velkém na ženy a mládež, nyní pozorujeme, že část maloobchodníků nachází potenciál v mužské klientele,“ uvádí studie. „Někteří z těchto maloobchodníků přitom vzešli ze světa e-commerce a poté, co se etablovali v prostředí online retailu, jejich dalších krok byl otevřít kamennou provozovnu, jako místo vyzvedávání zboží objednaného přes internet, případně jako plně funkční retailovou jednotku,“ pokračují experti z Colliers. Kromě předních e-shopů s elektronikou, jako jsou Alza.cz či CZC.cz, mají na mysli třeba prodejce oděvů Friendly Suits či řadu parfumerií.

„Zdá se být jen otázkou času, než si najdou cestu na hlavní nákupní třídy nebo do nákupních center,“ předpovídá společnost. Právě přesouvání se z druhořadých míst na ta nejfrekventovanější je podle Colliers další sílící trend na českém retailovém trhu. Jedním z faktorů tohoto trendu je větší specializace směrem k diverzifikovanější klientele. Týká se to přitom řady obchodů od dětské módy, přes specializované sportovní prodejny, designové shopy, oblečení na míru, prodejny pánské obuvi, až k barber shopům a podobnému nikovému maloobchodu, respektive službám.

„Když se podíváme na barber shopy, za posledních několik let jich v Praze vyrostla řada, zejména v širším centru, a tento trend se už šíří i mimo Prahu. Prvním známějším byl Thomas Barber Shop, který začínal v Navrátilově ulici v Praze. Dnes už mají celkem tři provozovny, z toho jednu přímo v centru Prahy v obchodní pasáži Černá růže. Je tak jedním ze tří, které jsou v nákupních centrech či pasážích, společně s Tutto Barbuto ve Slovanském domě a Barber’s Wife v Metropoli Zličín. Ačkoliv u prvních dvou pasážích se nedá mluvit o nejlepších lokalitách, byť jsou obě na nejrušnější obchodní třídě, Metropole Zličín je jedno z nejlepších nákupních center v Praze,“ přibližuje Ondřej Vlk, šéf výzkumného oddělení Colliers.

„U pánské obuvi se lze odkázat na Le Premier, distributora pánské obuvi Loake, který je rovněž v Černé růži. Ještě lepší příklad je firma Inexad Pavla Čmelíka, která začala tím, že získala před lety franšízu pro T. M. Lewin v Česku, a s touto značkou expandují v rámci nákupních center, kde dnes mají šest prodejen. Stejná firma má licenci na prodej Barker Shoes, které jsou oproti Loake dražší, a už nějaký čas úspěšně fungují v Havířské ulici, prakticky na dohled nejrušnější obchodní ulice v Česku Na Příkopě,“ pokračuje výzkumník.

A doplňuje: „Je tu řada panských krejčovství, které jsou v bezprostřední blízkosti ulice Na Příkopě – Delor ve Slovanském domě, výše uvedený Le Premier v Černé růži i Friendly Suits v Panské ulici. Do tohoto trendu můžeme počítat i celou Pánskou pasáž, ačkoliv její fungování není ideální, obchody typu Knize zde našly důstojné místo pro své fungování, zatímco jiní – Le Premier – vyrostli a přesunuli se.“