Letos v Česku otevíraly první prodejny především luxusní značky

Pražská obchodní centra letos ve velkém přivítala nové nájemce, zejména ze segmentu luxusnějších módních značek a doplňků. Pro naprostou většinu se jedná o jejich vlajkový obchod v rámci Česka. Uvádí to studie společnosti Colliers, která sleduje změny v českém retailu za devět měsíců roku 2016. Podle výzkumného týmu Colliers mají letošní premiérové značky shodný rys – vybírají si k pronájmu tzv. „prime“ prostory – neboli prvořadé maloobchodní prostory, buď v obchodních centrech, nebo na hlavních nákupních třídách. „Vzhledem k saturaci obchodních center v Česku jsou vstupy dalších značek očekávány v dalších období v mnohem omezenějším měřítku. Šanci budou mít nové značky v rozšířené části nákupního Centra Chodov, které otevře příští podzim. Prostor zde bude pro 165 nových či stávajících značek,“ popisuje budoucí vývoj výzkum Colliers. Ke stejným závěrům došla také společnost BNP Paribas Real Estate v analýze obchodních center z letošního září. 

„Do Centra Chodov letos zavítaly první prodejny britské značky French Connection a italské módy Max&Co, Galerie Myslbek v ulici Na Příkopě se rozrostla o francouzskou Cremieux nebo Barbour. Na stejné ulici také letos v květnu začal prodávat první středoevropský obchod s hračkami Hamley’s s úmyslem rozšířit se z Česka do všech regionů východní a střední Evropy,“ uvádí příklady nových letošních značek experti Colliers. Mezi další příklady řadí studie Centrum Černý Most, které pronajalo prostory španělským šperkům Tous, americkému řetězci Forever 21, polskému sportovnímu oblečení 4F nebo italské kosmetice Pupa Milano. Extenzi zažil i food court Centra Černý Most, kde otevřelo bistro Spicymama, Regal Burger nebo O’papa. O luxusní prostory byl ze strany retailerů zájem i na „nejdražší“ české nákupní třídě v ulici Pařížská. Nové plochy si pronajaly značky Rolls Royce, Rolex nebo BCBG Max Azria.

Nejen Praha přivítala nové značky. Jeden z největších polských maloobchodníků se sportovními potřebami Martes Sport si letos jako svůj tržní debut vybral město Liberec. Podle expertů Colliers se je při tamním převisu nabídky jednalo o odvážný tah. „Liberec je jednou z nejnáročnějších lokalit v Česku,“ říká studie o saturaci města, kde 1.200 metrů čtverečních obchodních center na 1.000 obyvatel. To je nejvíce z celého Česka. Martes momentálně disponuje už i druhou prodejnou, tentokrát v Galerii Přerov. Své místo na trhu si podle studie bude muset obhájit především proti našemu největšímu sportovnímu prodejci Sportisimu, které letos ohlásilo nového investora a má v úmyslu posílit vedoucí postavení na trhu. 

Nejnovější