Rohlik.cz umožní osobní odběr, jako test budoucích kamenných prodejen

Rohlik.cz

Rohlik.cz zařídí osobní odběr ze svých rozvozových aut

E-shop s potravinami Rohlik.cz začal nabízet možnost vyzvednout si nákup osobně. Novou službu nazval Rohlík po cestě. Spouští ji v Praze, a to ve spolupráci s čerpacími stanicemi Mol. U parkovišť na čtyřech stanicích Molu půjde nákup vyzvednou z rozvozového auta Rohliku. Jedná se o stanice Kaplanova (dálnice D1, směr z Prahy na úrovni Obchodního centra Chodov), Štěrboholská radiála (směr z Prahy na úrovni Europarku), K Barrandovu (v kopci směrem do města, k Barrandovskému mostu) a Svatoplukova (pod Nuselským mostem, přístupná z obou směrů).

Mapa odběrných míst pro novou službu Rohlik na cestě

Mapa odběrných míst pro novou službu Rohlik na cestě

Na výběr osobního odběru budou tři časové intervaly – od 16 do 18, od 18 do 20, od 20 do 22 hodin. Doprava na vyzvedávací místo bude pro zákazníka zdarma, výše minimální objednávky je 300 Kč. 

„Reagujeme na poptávku zákazníků, kteří bydlí mimo aktuální rozvozovou oblast nebo chtějí ušetřit za dopravu,“ uvádí společnost. Zároveň si ale Rohlik.cz chce ověřit, zda bude možné v budoucnu otevřít vlastní prodejny. „Pro testovací provoz jsme hledali co nejjednodušší model. Odběrná místa budeme rozšiřovat, v úvahu přicházejí i vlastní kamenné prodejny,“ prohlásil Tomáš Čupr, majitel Rohlik.cz.

Pilotní provoz nové služby potrvá do ledna 2017. Podle slov mluvčí firmy Michaly Gregorové pro Retailek se zatím nedá upřesnit další vývoj, na základě zákaznických ohlasů se na konci ledna rozhodne, zda bude koncept převeden do kamenných prodejen. „Chceme si vyzkoušet, jaké časy by zákazníkům nejvíc seděly, a doladit všechny věci s ohledem na potřeby zákazníků. Osobní odběr je zkrátka nejrychlejší a nejsnazší forma, jak si případné rozšíření do dalších formátů otestovat,” dodává Gregorová.

Kolonial.cz podchytí lyžaře ve Špindlu

V reakci na oznámení Rohliku se ozval konkurenční Kolonial.cz s tím, že bude od 9. prosince zhruba do března vydávat nákupy na parkovišti u sjezdovky ve Špindlerově mlýně. Cílit chce na lyžaře vracející se ze sjezdovky zpět do apartmánů.

„Zákazníkům ve Špindlerově mlýně jsme schopni nabídnout výrazně komfortnější službu, než místní prodejny, a to zejména co do počtu zavážených artiklů – Kolonial.cz jich nabízí 10.000. S ohledem na navštěvovanost Šindlerova Mlýnu v zimě by tam náš pick-up point neměl chybět,“ myslí si Ondřej Tomeš, marketingový ředitel Kolonialu.

Zkušební provoz odběru z dodávky si Kolonial.cz vyzkoušel letos v dubnu v rozdílných časech. Do budoucna by ale k výdejům chtěl přistupovat jinak. „V místech, kde není jiné řešení a kde to dává smysl, budeme vydávat přímo z vozu. U ostatních hledáme na základě naší zkušenosti z jara jiné cesty – řešení je víc, od pevně daného prostoru po upravený prostor kolem vozu,“ přiblížil František Brož, PR manažer Kolonialu. Zda se bude stejně jako u e-shopu Rohlik.cz jednat o kamenné prodejny, zatím není jasné. „Alternativu zatím nedokážeme zcela konkretizovat s ohledem na stádium příprav,“ neupřesnil.