Pražská Kotva se před Vánoci sveze na retro vlně

K předvánočním instalacím Kotvy se řadí figuríny v zimních oděvech ze 70. a 80. let minulého století

K předvánočním instalacím Kotvy se řadí figuríny v zimních oděvech ze 70. a 80. let minulého století

Ke značkám, které ve svém marketingu využívají sklon spotřebitelů k určité retro nostalgii, se přidal pražský Obchodní dům Kotva. Ten v prosinci přiblíží svým návštěvníkům atmosféru Vánoc v 70. a 80. letech minulého století prostřednictvím výstavy zahrnující mimo jiné více než 60 dobových fotografií, které ve čtyřech patrech zobrazí ruch vánoční Kotvy z období 70. a 80. let.

Dobové fotografie zobrazí ruch vánoční Kotvy z období 70. a 80. let

Dobové fotografie zobrazí ruch vánoční Kotvy z období 70. a 80. let

Dobové fotografie zobrazí ruch vánoční Kotvy z období 70. a 80. let

Dobové fotografie zobrazí ruch vánoční Kotvy z období 70. a 80. let

Dům dále vystaví dvacet stylizovaných figurín v zimních oděvech tehdejší doby, s důrazem na oblečení předních oděvních firem bývalého Československa, jako byly například Jitex, Luxus, nebo prémiové značky vyráběné přímo pro Tuzex. Jak se oblékaly prodavačky, přiblíží hostesky v původních pracovních oděvech, zapůjčených z fundusu barrandovských ateliérů. Ty přivítají každého návštěvníka, který bude mít možnost se vyfotit v retrokostýmech, a pomohou lidem při zapojení do soutěže o nejlepší rodinnou vánoční retro fotografii. Dobovou instalaci realizuje pro Kotvu Galerie Tančící dům.

„Nabídneme návštěvníkům pohled na předvánoční ruch v Kotvě, která byla v 70. a 80. letech jedním z největších obchodních domů v Evropě,“ tvrdí ředitel Galerie Tančící dům Robert Vůjtek.

K předvánočním instalacím Kotvy se řadí figuríny v zimních oděvech ze 70. a 80. let minulého století

K předvánočním instalacím Kotvy se řadí figuríny v zimních oděvech ze 70. a 80. let minulého století

„Vedle nostalgie a retro nálady připravila Kotva také nákupy výrobků současných trendů známých světových návrhářů (Armani Junior), značek (Apple, Prim, Diesel, Porsche design, Adidas) i českých designérů. Pokud před Vánoci zákazník nakoupí v Kotvě alespoň za 5.000 Kč, získá poukázku na odběr vánočního kapra. Dům navíc 5. prosince navštíví Mikuláš s divadelním představením a nadílkou pro děti,“ prohlašuje zástupce majitele Kotvy Michal Skaunic.

Obchodní dům Kotva patří mezi takzvanou druhou generaci českých obchodních domů. Otevřen byl v roce 1975, loni tedy oslavil 40 let své existence a pozměnil vizuální styl. Stavba na půdorysu propojených šestihranů vznikala podle návrhu Věry Machoninové a Vladimíra Machonina. Současným vlastníkem Kotvy je Pražská správa nemovitostí miliardáře Václava Skaly, která ji letos v červnu koupila od irské skupiny Markland.

Sklon k retru je v současnosti u řady značek velmi populární, pravidelně ho využívá například obchodní řetězec Lidl a projevuje se i na tiskovém trhu, kde ho využila vydavatelství Bauer a RF Hobby.