Research Store od Kantaru, Response:now. Další nástroje výzkumu trhu jdou online

Zavedené firmy i čerstvé startupy přicházejí s novými možnostmi výzkumů trhu, nabízejí je přes internet. Potvrzují tak oborem očekávaný vývoj, totiž postupující důraz zadavatelů na rychlost a cenu pořízení výzkumů. Snaží se tak stlačit vynaložený čas a peníze.

Response:now chce být levnější a rychlejší

Český startup Response:now vstoupil na trh letos v září a začal nabízet zpracování výzkumu trhu na klíč. Výzkum dat mu má trvat jen čtyři hodiny, finální report pak dva až pět dnů podle náročnosti. Ambicí projektu je být levnější a rychlejší než ostatní agentury, které stejnou službu poskytují. „Cílíme především na firmy, které s výzkumy opakovaně pracují. Response:now zpřístupní informace o trhu i menším firmám, které průzkumy kvůli vysokým nákladům nepoužívaly. Naše automatizovaná platforma pro zpracování dat vznikala několik let a je postavena na dlouholeté zkušenosti s online výzkumem,“ uvádí René Henc, majitel startupu. Ten kromě toho vlastní výzkumnou agenturu Marketing Insight

Co Response:now zkoumá

  • analýza síly a image značky
  • testování návrhů reklam a produktů
  • věrnost a spokojenost zákazníků
  • měření účinnosti reklamních kampaní
  • cenová citlivost a optimalizace cen
  • analýza trhu a spotřebitelů

Platforma Response:now přijímá zadání přes online konfigurátor. Po vyplnění jsou parametry průzkumu zkontrolovány výzkumníky, kteří zahájí sběr dat metodami CAWI, CAPI či CATI. Následuje automatické zpracování dat, je zakončeno závěrečnou zprávou s reportem, doporučeními a benchmarky. Ceny průzkumu se odvíjí od jejich náročnosti, například běžné testování návrhů reklam a produktů se při vzorku 200 respondentů začíná na 17.000 Kč.

Kantar nabízí pět typů online průzkumů

Původem britská Kantar Millward Brown představila internetový obchod, ve kterém nabízí samoobslužná řešení online průzkumu trhu. Služby poskytují její partnerské společnosti ZappiStore a GutCheck. Kromě těchto nástrojů promuje i vlastní řešení pro bleskové průzkumy trhu s asistencí svých specialistů.

V nabídce jsou zatím čtyři okruhy, ke kterým Kantar nabízí možnost průzkumu – Ad Development, Ad Pre-testing, In-market Ad Tracking a Brand Tracking. Většina je dostupná ve všech zemích střední Evropy, včetně Česka, některé z nich mají být na náš trh rozšířeny v brzké budoucnosti. Cena služeb se pohybuje podle komplexnosti od 3.000 do 20.000 dolarů (zhruba 80.000 až 500.000 Kč).