Nestlé sníží cukr o 40 %, Adidas botami měří chůzi

Pět nejpodstatnějších světových zpráv z retailu pro vás každé pondělí vybírá a komentuje Tomáš Krásný ze společnosti Blue Events, organizátora výročního Retail Summitu a menších specializovaných konferencí Retail in Detail. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.

Nestlé našlo způsob, jak zredukovat cukr ve sladkostech o 40 %

Nestlé ve sladkostech sníží obsah cukru. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Nestlé ve sladkostech sníží obsah cukru. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Podle posledních informací agentury Bloomberg našel výrobce cukrovinek Nestlé způsob, jak ve svých výrobcích zredukovat množství cukru o 40 %. Pro Nestlé by to mohl být způsob, jak se vyrovnat s nátlakem vlád, zdravotnických organizací i spotřebitelů na zdravější složení produktů. Šéf technologií v Nestlé Stefan Catsicas sdělil, že Nestlé momentálně čeká na patentování svého nového systému redukce cukru. Klasické krystaly cukru se podle Catsicasových slov rychleji rozpouštějí, což nutí chuťové pohárky více pracovat. Průmyslově nezpracované jídlo se skládá ze složitých struktur, což se Nestlé nyní snaží napodobit tak, že díky nové technologii přidává cukr v méně uniformní podobě. „Když se podíváte mikroskopem, jídlo v přírodě není jemné nebo homogenní. Je plné dutin, nerovností a hustoty. Pokud budeme schopní vytvořit stejnou variabilitu, dosáhneme u našich produktů stejných, více přirozených chutí,” popisuje nový systém Stefan Catsicas. Aby se nezměnila chuť sladkostí, bude Nestlé prý cukr snižovat postupně. Výrobky se sníženým obsahem cukru se začnou prodávat v roce 2018. „Chceme, aby si lidé zvykli na rozdílnou chuť, která je přirozenější. A chceme být první v oboru s takovým řešením,” vysvětlil Stefan Catsicas. 

Tohle je pro mě zpráva týdne. Mnoho lidí obviňuje výrobce potravin, že cpou cukr do všeho a vytváří na něm cíleně závislost u spotřebitelů. Nestlé svým výzkumem dokazuje, že to není zase tak úplně pravda.
Tomáš Krásný

Mobilní platby do čtyř let dosáhnou 9 bilionů Kč

Mobilní platby podle předpovědi portálu RetailDive vzrostou v roce 2020 do výše 314 miliard dolarů, v přepočtu cca 9 bilionů Kč. V letošním roce mobilní platby činí zatím 28 miliard dolarů, to je zhruba 712 miliard Kč. Pomůže tomu prý fakt, že retaileři zavedou instore mobilní platby a spotřebitelé si zase pořídí novější mobilní zařízení, která jsou na mobilní platby uzpůsobená. Průměrně dnes spotřebitel utratí přes mobilní platby v přepočtu asi 18.000 Kč, příští rok zhruba 31.000 Kč, v roce 2020 až 105.000 Kč. Podle RetailDive je e-commerce dnes obrovské téma, ovšem digitální transakce činí jen 10 % veškerého obratu v retailu. A ani v roce 2020 experti nepředpokládají, že kamenný retail bude mít menší než 90% podíl na retailových obratech. Právě proto je zde ale velký prostor pro růst mobilních plateb a dalších digitálních nástrojů e-commerce. 

A u nás to nebude jinak, viz videointerview z konference Mobilní marketing 2016.
Tomáš Krásný

 

Britský e-shop Ocado využívá v skladu robotické technologie

Ocado využívá nelicencované LTE k zajištění chodu robotů. Zdroj: MobileEurope.com

Ocado využívá nelicencované LTE k zajištění chodu robotů. Zdroj: mobileeurope.co.zk

Britský online supermarket Ocado ve svém skladu využívá nelicencovanou síť LTE, aby zajistil hladký chod systému svých robotů ve skladu. Informoval o tom web MobileEurope. E-shop vytvořil vlastní síťovou platformu, která zajišťuje propojení s více než 1.000 robotů pracujících ve skladu v okruhu stopadesátimetrové vzdálenosti od sebe. Ocado na dvouletém vývoji vlastní platformy úzce spolupracovalo se společností Cambridge Consultants, která poskytuje hardware zpracovávající rádiové frekvence a digitální signál. Letos se Ocadu povedlo zavést vlastní nelicencované LTE ve svém skladu v Andoveru a tvrdí, že je v tomto ohledu průkopníkem ve svém oboru. Svou síť Smart Platform nově nabízí ostatním online retailovým společnostem jako řízenou službu.

Projekt nelicencované sítě LTE na snazší řízení skladových robotů vznikl v reakci na nedostatky a výpadky dříve používané wifi sítě. „Zatímco zajištění chodu jednoho robota může být celkem snadný úkon, zajištění vzájemné komunikace tisíců robotů, které v Ocadu máme, je úkol zcela jiné dimenze,” říká Adam Green, vedoucí bezdrátového týmu Ocada. Podle Greena dřívější wifi nemohla poskytnout dostačující záruku při zpoždění sítě. Vlastní systém naopak umožňuje automatickou obnovu sítě při výpadku. 

Ocado má díky rozsáhlým inovacím podle všech dostupných informací našlápnuto být opravdu úspěšným hráčem e-commerce, včetně dosažení u řady našich online prodejců FMCG neznámého stavu – ziskovosti.
Tomáš Krásný

Šéfové britských supermarketů se bojí důsledků brexitu

Zástupci největší britských maloobchodních řetězců s potravinami  jako Morrisons, Sainsbury’s a Marks & Spencer v otevřeném dopise varovali vládu, že přechod na „ostrý“ Brexit může ohrozit britský trh s potravinami. Informaci přinesl web Retail Gazette. K dopisu zveřejněnému v The Times se připojily i unie farmářů a dodavatelé, kteří spolu s řetězci zdůraznili důležitost pracovníků z řad migrantů a bezcelní přístup na trhy. „Pro náš sektor je udržení bezcelního přístupu na jednotný trh EU největší prioritou,“ zaznělo mimo jiné v dopise. Podle potravinářů je mimo jiné nezbytné zajistit přístup k unijním i mimo-unijním pohybům pracovní síly, sezónní i trvalé. Zaměstnanci z EU, kteří ve Spojeném království pracují by měli dostat ujištění, že mohou na svých pracovních místech setrvat. Britská vláda by se podle dopis měla snažit zajistit tyto prosadit ve vlastním zájmu – benefitovat z nich podle autorů dopisu bude společnost i ekonomika. Dopis vyšel mimo jiné i v reakci na slova premiéry Británie Theresy May, která zdůraznila, že problém imigrace je pro Británii větší téma než zachování výhod jednotného trhu. 

Děsím se chvíle, kdy nás naši populisté dostanou do stejného stavu.
Tomáš Krásný

Adidas otevřel svou největší prodejnu, přidá senzory na analýzu chůze

Adidas přidá k obuvi senzory na analýzu chůze. Zdroj: Techcrunch.com

Adidas přidal k obuvi senzory na analýzu chůze nazvané Run Genie. Zdroj: Techcrunch.com

Tento čtvrtek otevřel německý gigant svůj vlajkový obchod na okraji slavného newyorského Times Square. Je to zatím největší z obchodů Adidasu a také první postavený v novém luxusním konceptu, další bude následovat v Londýně. Zprávu přinesl portál TechCrunch. V novém prostoru Adidas store v New Yorku si můžou zákazníci vyzkoušet navrhnout vlastní design tenisek, ve spodní části si mohou v tréninkovém centru obuv vyzkoušet, s možností analýzy profesionálních trenérů nebo si v obchodě zakoupit občerstvení.

Jako největší novinku uvádí Adidas tzv. Run Genie, přístroj vyvinutý inhouse, který připevněný na botě dokáže analyzovat chůzi svého majitele. Systém je podobný kamerovému měření, které nabízí další sportovní obchody, tento má být ovšem metricky přesnější díky dvěma senzorům umístěným na tkaničkách každé boty. Přístroj je určený pro začínající a mírně pokročilé běžce, schopný důkladné analýzy má být už ze 40 kroků. Informace o stylu chůze a doporučení (spolu s navrhovaným typem obuvi Adidasu) je zaslaná uživateli na email. Stejnou technologii je momentálně možné najít i v několika domácích německých obchodech Adidasu. 

Přirozený koloběh života… Děti vyrostly a běhají. Toys’r’us na Times Square zavřely svůj megastore a nastupuje teniskový král.
Tomáš Krásný