Lidl si připravuje půdu v Americe, v Miláně otevřel supermarket budoucnosti

Pět nejpodstatnějších světových zpráv z retailu pro vás každé pondělí vybírá a komentuje Tomáš Krásný ze společnosti Blue Events, organizátora výročního Retail Summitu a menších specializovaných konferencí Retail in Detail. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.

Lidl vstupuje na americký trh, otevře prý až 50 prodejen

Prodejna Lidl v novém konceptu

Německý řetězec Lidl vstupuje na americký trh

Německý řetězec Lidl minulý rok postavil v severoamerickém městě Crystal City svou centrálu pro tamní lokalitu. Příští týden bude ve Washingtonu pořádat veletrh pracovních příležitostí, své budoucí zaměstnance chce lákat na plat 17,50 dolarů za hodinu práce (zhruba 448 Kč) plus benefity. Informaci přinesl server Washington Top News. Přestože Lidl ještě oficiálně nesdělil, kde se budou jeho americké prodejny nacházet, americké deníky zjistily, že první obchod se otevře ve virginském městě Chantilly. Další prodejny se budou nacházet v Leesburgu, Woodbridge a Bristow. Otevření prodejen proběhne i v Marylandu, konkrétně to prý budou města Suitland, Bowie a College Park. Podle jiného amerického zdroje si Lidl vyhlídl až 50 lokací, kde hodlá stavět. Mluvčí Lidlu pro Spojené státy Will Harwood uvedl, že se bude řetězec nejdříve soustředit na vytvoření systému managementu obchodů a supervizí. Poté prý nejpozději v roce 2018 otevře první obchody ve Washingtonu. 

Úspěšný německý řetězec se chystá k dalšímu historickému tahu – záhy vstoupí na americký trh. Postupuje pěkně systematicky – od hlavního města. Tam již začal rekrutovat zaměstnance a má údajně již připraveno 50 lokalit. Pro někoho to může znít jako nepodstatná informace. Nicméně ti, kdo vědí, že Lidl mohutně přispívá k exportu českého zboží, asi zbystří pozornost.
Tomáš Krásný

Britský řetězec Morrisons se chce vrhnout na realitní trh

Morrisons se plánuje připojit ke konkurenci, která na realitním trhu už úřaduje a chce postavit 700 domů jako součást přestavby svého obchodu v londýnské části Camden. Napsal o tom The GuardianSupermarkety Morrison se už domluvily se společností Barratt Homes, která se podílela na podobných plánech pro britský řetězec Sainsbury’s v jihozápadním Londýně. Také Tesco vybudovalo stovky bytových prostor v blízkosti svých nově otevřených obchodů. Britské řetězce byly v nedávné době donuceny snížit ceny ve svých obchodech, aby se vyrovnaly rychle rostoucím diskontům Lidl a Aldi. Nyní hledají nový prostor, jak vytěžit více ze svých aktiv. 

Další z britských supermarketů se vydává do boje na rezidenčním realitním trhu. Dává to smysl – supermarkety (tedy alespoň ty britské) dobře znají konečné zákazníky a vyznají se v realitním podnikání. No a hotovosti mají vcelku také dost… V našich podmínkách bych ale toto rozšíření podnikatelského záběru nedoporučoval – získávání stavebního povolení je dnes děsivá činnost, ve srovnání s ní je vyjednávání s odboráři o platech procházka růžovým sadem.
Tomáš Krásný

Čínský Alibaba se snaží upevnit svou pozici na evropském trhu

Čínský e-commerce gigant Alibaba Group Holding rozšiřuje své působení v evropském regionu. Firma tento týden oznámila, že podepsala dohody s evropskými finančními institucemi, které by umožnily zákazníkům Alibaby využít platební systémy, na které jsou zvyklí. Ant Financial Services Group, provozovatel mobilních plateb řešení Alipay Alibaby, oznámil, že se dohodli na partnerství se čtyřmi evropskými finančními institucemi, včetně BNP Paribas, UniCredit a šest platebních služeb. Tato spolupráce umožní uživatelům Alipay, převážně v kontinentálním Číňanům, zjednodušit platby v Evropě. Zprávu přinesl web asia.nikkei.com. V úterý také čínský e-shop oznámil, že investoval do irského startupu, která poskytuje analýzy dat produktů a služeb pro filmové distributory a majitele divadla. Investice se pohybuje v řádu 1,2 milionů euro. 

Zatímco se Evropa bojí Amazonu, objevil se další internetový predátor. Alibaba je podle všech dostupných informací snad ještě agresivnější a chytřejší než Amazon. V Evropě zatím dělá jen zlomek toho, co v asijsko-pacifickém regionu. Již ale nastupuje platební systém Alipay a probíhá série akvizic zajímavých startupů.
Tomáš Krásný

Aholdu a Delhaize je spolu lépe a plánují dvakrát zvětšit online prodeje

Ahold a Delhaize, která  v Česku kdysi provozovala síť Delvita, se v červenci sloučily

Ahold a Delhaize, která v Česku kdysi provozovala síť Delvita, se v červenci sloučily

Společnost Royal Ahold NV Delhaize, která vznikla fúzí belgické Delhaize a nizozemského Aholdu letos v červenci, oznámila, že plánuje odkoupit 1 miliardu eur akcií a bude investovat peníze do online prodejů. Po červencovém sloučení, díky němuž vznikl jeden z největších amerických maloobchodních řetězců a největší síť v zemích Beneluxu, hotovostní rezervy nového řetězce rostou a proto si společnost klade za cíl zdvojnásobit online prodeje do roku 2020 z 2,3 miliard eur (zhruba 62 miliard Kč) očekávaných pro tento rok. Informaci přinesla agentura Bloomberg

Bratrům z Beneluxu je spolu dobře – svědčí o tom nejen aktuální finanční výsledky, ale též název nově přijaté strategie ‚Better Together‘. Z řady novinek mne nejvíc zaujal záměr zdvojnásobit do roku 2020 online prodej.
Tomáš Krásný

Supermarket budoucnosti otevírá v Miláně, pod značkou Coop

Supermarket budoucnosti otevřel v Coopu

Supermarket budoucnosti otevřel v Coopu

Coop Italia, největší potravinová maloobchodní síť v Itálii, otevřela minulý týden v Miláně supermarket budoucnosti. Ve spolupráci se společností Accenture vytvořil Coop obchod, který má fyzicky a digitálně navodit atmosféru trhů pod širým nebem. V obchodě jsou propojena nejnovější digitální zařízení, která poskytují informace o produktech, inteligentní navigační systémy a zapojují zákazníky do dění. Informace o produktech poskytují interaktivní stojany a chytré police, které mají zajistit větší relevanci a personalizaci zákazníkům. Informaci přinesl portál chainstoreage.com.

Supermarket budoucnosti otevřel v Coopu

Supermarket budoucnosti otevřel v Coopu

Co jednotlivé prvky supermarketu budoucnosti umí? Interaktivní stojany, na kterých jsou produkty, pohybem ruky zákazníka ukazují rozšířené informace o produktu na monitoru, včetně původu, výživové hodnoty, přítomnosti alergenů, pokynů pro likvidaci odpadu, související produkty a propagaci. S interakcí pomáhá systém Microsoft Kinect senzorů, které pomocí detekce těla interpretují gesta zákazníka. Vertikální, chytré police fungují jako dotyková aplikace, která umožňuje zákazníkovi procházet kategorií produktů, filtrovat a vyhledávat nejvhodnější produkty, zobrazit podrobné informace o produktu a objevovat reklamu. Další novinkou je real time vizualizace dat, která prostřednictvím obrazovky ukazuje speciální denní nabídky, náměty vaření, příspěvky na sociálních médiích skupiny, nejprodávanější produkty v kategoriích a promo. 

Coop Italia, reprezentující špičku spotřebního družstevnictví v Evropě, otevírá v Miláně ‚prodejnu budoucnosti‘. Určitě něco, co stojí za návštěvu – buď cestou na dovolenou nebo jen tak na otočku. Do Milána se lze dostat za pár korun, a to díky nízkorozpočtovým aerolinkám.
Tomáš Krásný

Nejnovější