V Havířově otevřelo Obchodní centrum Rotunda

Nákupní park OC Rotunda v Havířově

Nákupní park OC Rotunda v Havířově

Nákupní park OC Rotunda v Havířově

Nákupní park OC Rotunda v Havířově

Nákupní park OC Rotunda v Havířově

Nákupní park OC Rotunda v Havířově

Nákupní park OC Rotunda v Havířově

Nákupní park OC Rotunda v Havířově

Na konci listopadu otevřelo v Havířově Obchodní centrum Rotunda. Jedná se o největší letos dokončený nákupní park v Česku, rozkládá se na celkové ploše 6.300 metrů čtverečních. „S dokončením OC Rotunda se celková plocha nákupních parků v Havířově zdvojnásobí a zdejší trh se obohatí o nové obchodníky,“ říká Jiří Kristek, partner a vedoucí týmu pronájmu nákupních parků v Česku a na Slovensku ve společnosti Cushman & Wakefield. „I přes relativně velkou obchodní plochu a vysoký počet jednotek byl Rotunda plně pronajat několik měsíců před samotným otevřením,” dodává Kristek. Mezi největší nájemce patří Lidl, Deichmann, Planeo Elektro, Rossmann, Takko, Dr. Max, Orion, Eiscafé Delikana nebo SuperPet.

Rotundu vlastní společnost ASV Group, která na nájmech nového nákupního parku spolupracovala se společností Cushman & Wakefield. „OC Rotunda je naším prvním samostatným retailovým projektem. V nákupních parcích vidíme budoucnost dalšího rozvoje obchodních ploch v rámci Česku, jedná se o velmi flexibilní a zákazníky oblíbený koncept nakupování. Jeho výstavba probíhala od března letošního roku,“ říká Aleš Vobruba, partner ve skupině ASV Group. Zároveň dodal, že budou s firmou Cushman & Wakefield pokračovat příští rok i na realizaci nového nákupního parku v Praze-Štěrboholech.

Česko je známé pro vysokou saturaci obchodními centry a například letošní studie BNP Paribas Real Estate uvádí, že pro stavbu nových center je minimální prostor. Východiskem je pro centra spíš remodeling nebo extenze stávajících. Retailových nebo nákupních parků se problém nedostatku místa tolik nedotýká. Na rozdíl od obchodních center totiž pouze doplňují hlavní supermarket v nákupní zóně, kolem kterého se shlukne od tří do deseti obchodů, fungováním na sobě nezávislých. Navíc nájemci v obchodních centrech jsou z hlediska chodu prodejen vázáni na jednotné smluvní podmínky. Jak vysvětlil v rozhovoru pro E15 Pavel Jirásek, manažer oddělení pronájmů společnosti Czech Property Investments, nákupní parky si řeší zásobování nebo marketingovou strategii samostatně.