Rok 2016 podle Blue Events: kraloval Amazon, diskonty v Británii zpomalily růst

Firma Blue Events, organizátor tradičního výročního Retail Summitu a menších specializovaných konferencí Retail in Detail, vybrala za každý měsíc roku 2016 nejpodstatnější retailovou zprávu ze světa. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.

V lednu zvítězil podle Blue Events Primark, který přestože do Česka nevstoupil, láká na nákupy do prodejny v Drážďanech a ve Vídní tisíce Čechů. Firma má po světě 295 poboček, roste dvouciferným tempem a dosahuje ziskovosti nad 10 %.

Únorovým tématem bylo e-commerce, Amazon v té době oznámil plánované dodávky drony a spojení se společností Ocado.

V březnu bylo podle Blue events nejvýraznější zprávou oznámení Evropské komise, že aktuálně není třeba regulovat nekalé praktiky na úrovni EU.

Pro duben byl nejzajímavější novinkou skokový růst nákupů potravin online v Americe.

V květnu vybrala Blue events informaci, že podle studie 2016 Digital Experience Report od společnosti Dynatrace jsou online služby kamenných retailistů lepší než služby poskytované internetovými prodejci.

V červnu v Evropě odstartoval Amazon svou službu dovozů potravin Fresh, čímž si vysloužil nejlepší zprávu měsíce.

V druhé polovině roku byla nejlepší červencová zpráva podle Blue Events, že Kaufland v Berlíně hodlá začít v roce 2017 také rozvážet, a to plný sortiment, Vyrovnat se chce Amazonu. V Americe v té době spustil pilotní rozvoz skrze Uber a Lyft také Walmart.

Srpen patřil novince v Procter & Gamble – zredukoval výdaje na sociální média.

Společnost Bain & Company v září vydala globální prognózu maloobchodu do roku 2025. Negativně se bude scénář vyvíjet pro supermarkety a hypermarkety, jejichž tržní podíl poklesne o polovinu.

V říjnu vyšla studie Revoluce v nakupování potravin od agentury Acosta, která udala jako trend především důraz na čerstvost potravin. Roste také význam hotových jídel, salátů a dalších potravin připravených ke konzumaci.

V listopadu vyšel přehled platů německých šéfů v retailu – průměr se drží na hranici 4,5 milionů Kč brutto za rok. To je druhé místo mezi 30 vybranými segmenty, hned za pojišťovnictvím.

Poslední významnou zprávou minulého roku je fakt, že v Británii diskonty rostou pomaleji než supermarkety. Tesco zdvojnásobilo růst, Lidl a Aldi rostou nejpomaleji od roku 2011. 

Nejnovější