Kolonial.cz spouští aplikaci, do roka z ní chce mít hlavní prodejní kanál

Kolonial.cz přichází s novou mobilní aplikací

Kolonial.cz přichází s novou mobilní aplikací

Aplikace online supermarketu Kolonial.cz

Aplikace online supermarketu Kolonial.cz

Online supermarket Kolonial.cz ze skupiny Mall Group spouští prodejní mobilní aplikaci. Podle marketingového ředitele Kolonialu Ondřeje Tomeše se má stát do roka hlavním prodejním kanálem tohoto e-shopu. „Aplikace by měla zásadním způsobem zvýšit počet nákupů realizovaných přes mobilní platformy. V nákupech přes mobil, kde se počítač neobjevuje v žádném z kroků (tzn. od zahájení nákupu po platbu nákupu), momentálně dosahujeme hodnoty 15 – 20 % ze všech realizovaných nákupů podle období. Naopak když se podíváme na nákupy, kde bylo alespoň nějak mobilní zařízení zapojeno, dostaneme se na 40 %,“ uvedl Tomeš pro Retailek. Aplikace vznikla ve spolupráci s agenturou Mobile Internet, dostupná je pro uživatele iOS i Android. 

„To, že klienti upřednostní mobilní řešení před webem právě kvůli impulsivní práci s jednotlivými položkami, nám vyšlo již ve vstupní rešerši při navrhování aplikace. Možnost okamžitě přidat do košíku položky, které doma chybí, je považována za jednu z těch nejzásadnějších – a počítač jí neumožňuje,“ vysvětlil Ondřej Tomeš a dodává, že čistě mobilní nákupy se budou nadále setkávat s nákupy zahájenými přes mobilní platformu a dokončovanými na počítači. „Košíky se ale vzájemně párují, i toto tedy bude chování, které budeme podporovat,“ dodává. Na dotaz Retailku, zda mu rok nepřijde jako příliš optimistická doba na uvedení aplikace v hlavní prodejní kanál odpověděl marketingový šéf Kolonialu: „Předpokládáme, že transformace nákupního chování bude rychlá a 12 měsíců nám tedy nepřijde jako přehnaně optimistická doba – trendy nám v tom rozhodně nahrávají.“

Nákupní košík v aplikaci Kolonialu

Nákupní košík v aplikaci Kolonialu

Kolonial.cz si od aplikace slibuje, že přiláká k nákupům nové skupiny zákazníků, které dosud preferovaly kamenné obchody. „Hodně času jsme věnovali zkoumání, jak jednotlivé cílové skupiny v e-shopu nakupují. Na základě toho jsme navrhli třeba navigační prvky aplikace. Kategorie potravin a dalšího zboží jsou řazeny tak, jak je na ně člověk zvyklý ze supermarketu. Při nákupu prostřednictvím aplikace tedy projdete jednotlivá oddělení a vložíte do košíku to, co vám právě chybí,” míní Tomeš a dodává, že jednoduchost a ergonomie aplikace může přilákat i konzervativní klientelu.

Kolonial.cz promuje u nové aplikace především čtečku čárových kódů

Kolonial.cz promuje u nové aplikace především čtečku čárových kódů

Kolonial.cz vyzdvihuje v nové aplikaci zejména službu čtení čárových kódů. „Aplikace čte běžné EAN čárové kódy na obalech zboží. Pokud vám tedy doma dochází například mléko a daný produkt je u Kolonialu zalistován, jednoduše sejmete kód na krabici – zobrazí se vám karta produktu s cenou a dostupností na Kolonialu, odkud můžete zboží vložit do košíku. To je možné pochopitelně udělat i v obchodě, a porovnat si tak ceny,” vysvětlil pro Retailek PR manažer Kolonialu František Brož.

Online supermarket chce prý motivovat zákazníky, aby ceny produktů v kamenných supermarketech porovnávaly s cenou v těch virtuálních. „Srovnávání cen se chceme věnovat obecně i v tomto roce – loni jsme například začali se srovnávacími nákupy formou mystery shoppingu. Rozhodně nejdeme cestou masivních slevových akcí, ale spíše zvýhodněných velkých balení nebo produktových setů. Těch máme v nabídce vždy kolem 10 %. Chceme tedy, aby jádro každého zásobovacího nákupu pro domácnost bylo plně konkurenceschopné – nevadí nám přímé porovnávání zákazníky například s kamennými supermarkety,” říká Brož. 

Aplikaci bude Kolonial.cz podle svých slov promovat zákaznickými kanály na stávající klienty – mailingem, promočními materiály na dokumentech, webem. Pomocí separátních kampaní s leitmotivem Nákup v kapse se prý aplikace představí na veškerém pokrývaném území, a to pomocí letáků, OOH, LCD. „Samozřejmostí bude také mobilní reklama nebo podpora v podobě slevových kódů využitelných právě přes aplikaci. V následujících měsících ji navíc podpoří i další přichystané změny, které brzy představíme,” řekl Ondřej Tomeš.

Konkurenční e-shop s potravinami Rohlik.cz má podle slov své mluvčí Michaly Gregorové aplikaci už od dubna 2015. Také největší hráč na českém trhu s online potravinami, Tesco, disponuje mobilní aplikací nazvanou Tesco potraviny online. „Naší hlavní prioritou je dobře optimalizovaný mobilní web, a to na všech zařízeních. Aplikaci pro nákup na Košíku budeme spouštět v první polovině tohoto roku – u ní se soustředíme hlavně na to, aby byla uživatelsky co nejpohodlnější. Nevnímáme ji nicméně jako klíčový prodejní kanál,“ říká za další online e-shop Košík.cz PR manažerka Nina Černá

Nejnovější