Německý obchodní řetězec Lidl se v Česku pouští do vydávání vlastních stravenek, které nazval Naše stravenka. „Naše společnost se rozhodla pro vlastní aktivity v oblasti poskytování stravenek. Součástí těchto aktivit je založení nové společnosti s názvem Lidl Stravenky, která je sesterskou společností Lidl Česká republika, se stejnými vlastníky a kterou zastupují stejní jednatelé,“ uvedla pro Retailek Zuzana Holá, mluvčí Lidlu.
V první fázi bude podle Holé poskytovat stravenky pouze vlastním zaměstnancům, podle údajů na stránkách momentálně hledá do nové společnosti pracovníky na administrativní správu. Z nabídky je možné vyčíst, že se stravenkami v budoucnu půjde zaplatit v restauracích a v prodejnách Lidl nebo Kaufland, oba řetězce patří do téže německé obchodní skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe. „Další aktivity jsou zatím ve fázi příprav, proto v tuto chvíli nemůžeme poskytnout podrobnější informace,“ komentovala další využití stravenek Holá. Do této doby nebylo možné ani v Kauflandu, ani v Lidlu žádnými stravenkami platit. Tutéž politiku drží i síť supermarketů Penny.
Největšími hráči na českém trhu se stravenkami jsou společnosti Sodexo Benefity a Edenred, která vydává stravenky Ticket Restaurant. Podle informací iDnes z loňského ledna patří stravenky mezi nejčastější benefity pro zaměstnance, v Česku je dostává více než 1,3 milionu zaměstnanců.