Jak Alza.cz utržila miliardu za týden a jaký loni pokořila denní rekord

Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz se zodpovědností za všechny strategické projekty

Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz se zodpovědností za všechny strategické projekty

Rekordní rok má za sebou přední český e-shop Alza.cz. Loni utržil přes 17 miliard Kč, z toho miliardu se mu podařilo udělat během jediného týdne v prosinci. Retailek se o rekordní týden zajímal víc. Odpovídal Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alzy se zodpovědností za všechny strategické projekty.

Čekali jste během roku, že miliardu během týdne uděláte?

Na celou sezonu jsme se pečlivě připravovali a už v té předchozí jsme k této hranici měli velmi blízko. Proto jsme úspěch očekávali.

Které produkty se na rekordním obratu podílely nejvíc? 

Popularita herních sestav během celého roku dávala tušit, že vychytávky v oblasti her budou mezi vánočními dárky hitem. Tím se herní počítače, konzole i sety pro virtuální realitu skutečně staly. Dále notebooky, televize a vůbec celá elektronika. Kromě tradičních segmentů jsme strmý růst zaznamenali u také v nových prodejních segmentech – sport a hobby.

Nastala špička i v dalším týdnu těsně přes Vánocemi?

Týdenní rekord se udržel, i když jsme se k miliardové hranici znovu přiblížili. Byl ale překonán denní rekord – během jediného dne jsme utržili více než 200 milionů Kč.

Objevil se v souvislosti s předvánočním náporem problém? Třeba s logistikou?

Z našeho pohledu vše proběhlo hladce, a to jsme těsně před sezonou zavedli doručování i sobotu a v neděli, což představovalo ještě větší nároky na naši logistiku než kdykoliv v minulosti. Na vrcholu sezony naším centrálním showroomem v Praze-Holešovicích prošlo i přes 10.000 zákazníků denně.

Bylo Česko loňskou vánoční sezonou výjimečné proti jiným zemím, kde Alza prodává?

Rosteme ve všech zemích, ve kterých působíme. Během vánoční sezóny rostou nákupy napříč trhy srovnatelně.

Vánoční sezona pomohla českému internetovému obchodu k téměř stomiliardovým tržbám. Jak dopadla celkově vánoční a výprodejová sezona Alzy? O kolik procent stouply prodeje?

Loňská sezóna byla skutečně výjimečná. Porovnáme-li tržby ve špičce sezony s běžným dnem v roce, rostly prodeje až o několik stovek procent.

Očekáváte, že se bude situace s týdenním miliardovým obratem letos opakovat?

Jsme optimisté. Vzhledem k tomu, že plánujeme další růst, očekáváme, že rekordy padnou i letos.

Nejnovější