Pet Center slaví 25 let: otevře až 20 nových prodejen, uvádí wellness krmiva

Kateřina Holnová. Foto: David Bruner

Kateřina Holnová. Foto: David Bruner

Společnost Pet Center si letos připomíná 25 let na českém trhu, při té příležitosti chce pokračovat v redesignu svých prodejen, kterých letos plánuje zrekonstruovat až 30. „Chceme také zapojit do prodejen více interaktivních prvků. První kiosek už stojí v Letňanech,“ říká k plánům v jubilejním roce společnosti Kateřina Holnová, marketingová ředitelka společnosti. Pet Center v novém roce začal mimo jiné prodávat wellness kolekci stravy pro psy a kočky od americké firmy WellPet a rozšiřuje sortiment vlastní privátní značky Huhubamboo. „Rozhodně se bude rozvíjet také sortiment doplňkových krmiv, která mají tvar lidské potravy – například pizzy nebo masa na grilu,“ míní Holnová. Pet Center, který loni konsolidoval 8 prodejen Lucky Pet, za rok 2015 utržil 767 milionů Kč. Tržby za loňský rok se budou podle odhadu Holnové blížit k jedné miliardě korun. 

Pet Center letos oslavil 25 let na českém trhu. Co nového k tomu chystá?

Největší novinkou mezi produkty je v letošním roce nová wellness kolekce od britské firmy WellPet, pro kterou jsme výhradním distributorem na českém trhu. Kolekce obsahuje krmiva a doplňky stravy pro psy a kočky.

Nová kolekce Wellness Core britské společnosti WellPet pro kočky a psy. Produkty jsou bez obilovin i umělých přísad. V Česku a na Slovensku je výhradním distributorem právě Pet Center

Nová kolekce Wellness Core britské společnosti WellPet pro kočky a psy. Produkty jsou bez obilovin i umělých přísad. V Česku a na Slovensku je výhradním distributorem právě Pet Center

Pro velký zájem rozšiřujeme sortiment naší privátní značky Huhubamboo – nabídneme více krmiv, pamlsků, hraček a pelíšků.

K příležitosti našich narozenin jsme pro zákazníky připravili řadu speciálních akcí a až 87% slev, které běží už od 25. prosince. Mimo to zákazníci s kartou věrnostního programu Věrného páníčka mohou zákazníci, kteří u nás v lednu a únoru nakoupí alespoň za 299 Kč, vyhrát měsíční zápůjčku vozu Kia Sportage s plnou nádrží. 

Jaké nové marketingové aktivity se k výročí firmy vážou? Co vás v marketingu čeká v novém roce?

Marketingová strategie navazuje na naše aktivity započaté loni – budeme pokračovat v rebrandingu a redesignu našich prodejen, letos jich plánujeme upravit až 30. Zavedeme více interaktivních prvků na prodejny – první přijdou na řadu kiosky, kde budou jednoduše dostupné všechny informace o zvířatech a správné péči o ně. První kiosek je k vidění na prodejně Pet Center v Letňanech. V únoru také připravujeme pet food konferenci pro naše dodavatele a partnery, na které zazní řada témat z oblasti zvířecího trhu.

V roce 2017 se jako v loňském roce chceme intenzivně zaměřit na osvětu v oblasti množíren zvířat. Chceme edukovat veřejnost, že není v pořádku kupovat pejsky přes inzerát, na benzince nebo všeobecně od neověřeného chovatele, kterému jde pouze o zisk, nikoli o zdraví a pohodu zvířat. Proto jsme se aktivně zapojili do boje proti množírnám, ve kterém budeme nadále pokračovat. 

Kolik úplně nových poboček Pet Center otevře? 

Každý rok v Pet Center otevíráme 10 až 15 nových prodejních jednotek. V roce 2017 tomu nebude jinak, plánujeme otevřít až kolem 20 prodejen v Česku a na Slovensku. Počet otevíraných poboček se odvíjí od možností pronájmu samotných prostor, například nových nákupních center, která kvůli zástavbě vznikají čím dál méně.

Jak se mění pet food trh za 25 let, co na českém trhu působíte ? Jaké změny budou hrát roli v budoucích letech? 

Lze pozorovat významné změny zejména v chování zákazníků, kteří se stávají čím dál citlivějšími, zejména v kvalitativních požadavcích. Zaměřují se více na obal a složení výrobků, které pro své mazlíčky kupují. Výhledově můžeme očekávat také odklon od komerčních značek ke značkám alternativním či novinkám na trhu, pokud lidem nabídnou úroveň, kterou očekávají. Také bude pokračovat trend nastolený i v minulém roce, a to rozvoj doplňkového sortimentu, zejména masových pamlsků a pochoutek ve tvaru a chuti lidských jídel. U nás to jsou pamlsky Huhubamboo pizza či maso z grilu.

Jak se hospodářsky Pet Center dařilo v loňském roce? 

V současné chvíli nemáme ještě uzavřené auditované výsledky, nicméně loňské tržby budou atakovat jednu miliardu korun.

Jaká byla vánoční sezóna pro Pet Center? Ustál e-shop, který jste loni spustili, svou premiéru? Vznikly nějaké externí problémy spojené s vánoční sezónou?

Vánoční sezóna představuje pro jakýkoli byznys, včetně našeho, velký nápor. V Pet Center jsme s tímto počítali, proto můžu říct, že náš sklad byl na Vánoce perfektně připraven. Potýkali jsme se však s kapacitami externího dopravce. Do provozu nám také vstoupila nová legislativa, která zakazuje prodej během vánočních svátků. Mnoho našich zaměstnanců možnost pracovat v této době dříve vítalo, mohli si vydělat více než v běžný pracovní den.

E-shop byl zákazníky využíván zejména pro nákup větších dárků pro své mazlíčky, jako jsou škrabadla pro kočky, psí a kočičí pelíšky, velké klece pro hlodavce a jiné zboží podobného charakteru. 

Nejnovější