GfK: průměrný Čech má 10 karet věrnostních programů, používá osm z nich

Průměrný český zákazník disponuje deseti kartami, aktivně z nich využívá osm, typicky při každém svém nákupu v daném řetězci. Od věrnostního programu zákazníci očekávají úsporu ve slevách, jednoduchost, přehlednost a jasný systém odměn a benefitů. Informovala o tom agentura GfK ve studii Loyalty Cards 2016.

Studie o věrnostních kartách uvádí, že za poslední dva roky počet vlastníků karet maloobchodních prodejen stoupl o více než desetinu. Většina zákazníků (94 %) aktivně používá alespoň jednu věrnostní kartu, běžně však Češi nosí v peněžence kolem deseti karet. Pro srovnání s národy v našem regionu – průměrný Slovák disponuje obvykle devíti kartami, maďarský zákazník mívá věrnostních karet jen šest.  

Na českém trhu jsou nejznámější a zároveň i nejrozšířenější karty řetězců, kde lidé obecně nejčastěji nakupují – karty širokosortimentních řetězců, drogistických řetězů a lékáren. Podle počtu uživatelů dominuje věrnostní klub Tesco Clubcard, programy drogistických řetězců Teta a Dm drogerie, lékárny Dr. Max a dále věrnostní programy širokosortimentních řetězců Penny Market a Billa. Pro vlastníky věrnostních karet je typické jejich používání při každém nákupu. 

Největší bariéra je neznalost, nejlepší jsou slevy

Celkově jsou nejspokojenější zákazníci s věrnostními programy lékáren, dopravců, potravinových a drogistických řetězců. Naopak více výhrad mají nakupující ke kartám a věrnostním programům prodejen s nábytkem, čerpacích stanic a k multiklientským kartám.

Právě věrnostní program a z něho plynoucí výhody jsou pro řadu zákazníků důvodem, proč preferují konkrétní řetězec. Obecně na věrnostních programech zákazníci oceňují přístup ke slevám na zboží i celý nákup, jednoduchou registraci i používání a v neposlední řadě přehledný systém výhod. Naopak hlavní bariérou účasti ve věrnostním programu je to, že zákazníkům karta nebyla nabídnuta, anebo že o věrnostním programu společnosti nic neví.

Z hlediska míry loajality zákazníků ke značce / řetězci na základě osobní zkušenosti s kartou si velmi dobře stojí dopravce RegioJet, řetězce Teta, Ikea, Dráčik, CineStar, Tesco nebo Dr. Max. Jako nejvíce inovativní vnímají zákazníci věrnostní program řetězců Teta, Tchibo a Globus. Zákazníci stále preferují plastové karty před mobilními aplikacemi pro věrnostní systémy. Mobilní aplikaci, ideálně sdružující více karet, používá pouze každý desátý uživatel věrnostních programů.

Nejnovější