Makro loni zaměstnancům přidalo o 8 %, kvůli omnichannelu přeskládalo vedení

Správní rada Makro ČR a Metro SR

Správní rada Makro ČR a Metro SR: zleva Simon Zuckschwerdt, Martin Všetečka, Jiří Nehasil, Markéta Pavelková, Jan Žák, Guillaume Chêne

Velkoobchody Makro ČR a Metro SR, které fungují jako jedna obchodní jednotka, oznámily, že ve fiskálním roce od října 2015 do října 2016 zvýšily mzdy na nemanažerských pozicích o 8 % v Česku, respektive o 7 % na Slovensku. V českém Makru zároveň ve fiskálním roce 2015/2016 vzrostl podíl distribuce potravin (zahájený v roce 2009) na celkových prodejích na 25 %, na Slovensku pak už na 27 %. Firma proto nyní personální politiku přizpůsobuje aktuálnímu trendu vícekanálového (omnichannel) prodeje, reaguje na něj i novou strukturou představenstva.

Představenstvo se rozšířilo o jednoho člena – z pěti na šest. V čele představenstva společnosti dál stojí generální ředitel Guillaume Chêne, finančním ředitelem zůstává Simon Zuckschwerdt.

Nová personální ředitelka

Na pozici personální ředitelky byla nově jmenována Markéta Pavelková, která do firmy přišla před rokem. „Jejím úkolem je přizpůsobit personální oddělení požadavkům vícekanálového prodeje,“ sdělila společnost.

Nově zřízené pozice

Nově byly zřízeny pozice ředitel distribuce, ředitel Cash & Carry a generální ředitel Metro SR. Ředitel distribuce a ředitel Cash & Carry přebírají agendu dosavadních pozic ředitele nákupu a operačního ředitele.

Ředitel distribuce

Ředitelem distribuce se stal Jiří Nehasil, dosavadní vedoucí týmu obchodních zástupců. Do firmy přišel před šesti lety, od té doby vybudoval síť obchodních zástupců v Česku i na Slovensku. V Česku čítá tým 285 lidí, na Slovensku 100.

Ředitel Cash & Carry

Na nově vzniklou pozici ředitele Cash & Carry nastoupil Martin Všetečka, dosavadní ředitel pro strategický rozvoj pro Česko, Slovensko a Rakousko. Nyní bude zodpovědný za řízení českých a slovenských prodejen. V minulosti dělal pro Metro ve Francii, Španělsku, Rakousku, Číně a na Ukrajině, vždy v oblasti strategického vývoje a implementace. Na českém trhu pracoval jako ředitel prodejny a vedoucí nákupu spotřebního zboží.

Ředitel Metro SR

Historicky prvním generálním ředitelem Metro SR se stal Jan Žák, dosavadní ředitel nákupu. „Tento krok podtrhuje význam slovenského trhu a také vyjadřuje respekt k jeho specifikům,“ prohlásila firma. Ta po Žákově nástupu očekává urychlení rozvoje na Slovensku.