Makro potřetí pořádá klání startupů, poprvé soutěží ty zaměřené na retail

Velkoobchodní řetězec Makro pořádá spolu s Techstars třetí ročník celosvětového programu Metro Accelerator, který vybírá z nejlepších přihlášených startupů. Letos poprvé dostanou šanci prosadit se začínající firmy, které se specializují na retail, zejména na jeho digitalizaci. Loňský ročník se zaměřoval na startupy v oblasti gastronomie a hotelnictví. Deset vybraných projektů získá investici v hodnotě 120.000 eur (3,3 milionu Kč) a podporu mentorů i expertů ze skupiny Metro, pod kterou české Makro patří.

Program začne konzultacemi a workshopy s experty z obou firem, a to v úterý 28. února v pražském coworkingovém centru Node5. „Každý zájemce může přijít sdílet své zkušenosti nebo se zeptat na vlastní byznys a cokoli, co ho zajímá,“ uvádí Guillaume Chêne, výkonný ředitel Makro Česko / Metro Slovensko. Startupy zaměřené na retail se mohou do programu Metro Accelerator hlásit do 12. března přes web, kde vyplní přihlášku v angličtině. Desítka nejlepších projektů bude vyhlášena 12. června, následně je čeká tříměsíční program v Berlíně. Program vyvrcholí v prosinci, kdy bude desítka top projektů představena veřejnosti, expertům v oboru a investorům. 

Do soutěže se podle podmínek Makra mohou hlásit všechny inovativní firmy nezávisle na fázi fungování, zemi, právní formě či věku jednotlivých členů týmu. Podporu mohou získat jakékoli projekty, které se soustředí na digitalizaci v oblasti retailu. Nemusí se zaměřovat jen na e-commerce, ale na jakékoliv projekty od inovací zaměřených na rozšířenou realitu a zlepšení zážitků z nakupování, přes digitální řešení problémů s logistikou až po operační systémy pro řetězce. Makro vítězům poskytne podporu v marketingu, obchodní strategii, komunikaci a v právu. Techstars zapojí startupy do svého rozvojového programu a představí je navázaným investorům.

Nejnovější