Logicworks jako první v Česku pronajímá produkty Apple firmám, včetně servisu

Ivan Malík, šéf společnosti LogicWorks

Ivan Malík, šéf společnosti Logicworks

Firma Logicworks nabízí jako první v Česku firmám možnost pronajmout si produkty americké společnosti Apple. Pronájem může mít krátkodobou nebo dlouhodobou podobu, spolu s tím se Logicworks postará o servis a školení. Chce tak přesvědčit české firmy o tom, že se dá firmu řídit i s Apple zařízeními a nezůstávat jen u klasických PC. Oproti tradičním PC vidí pro společnosti velkou úsporu v celkových nákladech na vlastnictví (TCO) a zjednodušení fungování IT.

„Nejhlubší zakořeněná, ale mylná představa, která o Applech koluje, je že se jedná drahé zařízení, nevhodné do firemního prostředí. Podle mnohých neumí zvládnout složitější firemní úlohy,“ uvádí pro Retailek Ivan Malík, šéf společnosti Logicworks. Tato představa prý byla pravdivá v 90. letech, kdy byly Apple produkty určeny pro kreativní tvorbu umělců a hudebníků. „Někdy v roce 2007, s nástupem prvního iPhone, se situace na trhu rapidně změnila. A moderní společnosti dnes dávají uživatelům na výběr, pro kterou platformu se sami rozhodnou. My v Logicworks věříme v tento svobodný přístup a snažíme se pomoci firmám z korporátního světa a ostatním společnostem, které chtějí na Apple přejít a neví jak na to,“ dodává Malík.

Mezi výhody nástrojů společnosti Apple řadí CEO Logicworks mimo jiné fakt, že se dobře integrují do stávajícího firemního prostředí, splňují bezpečnostní normy firem a zároveň umožňují uživatelům tyto firemní politiky dobře kombinovat s osobním použitím. „Nasadit iPhone do firmy vnímám jako praktické rozhodnutí, nikoliv jako známku statutu, tak jako je tomu třeba v B2C segmentu. iPhone lze díky hromadné správě například vzdáleně smazat a ochránit tak firemní data v případě odcizení. Zároveň umožňuje uživatelům ve firmách, aby zařízení vnímali a používali jako osobní věc. V tomto ohledu iPhony jednoznačně excelují,“ myslí si Malík.

Češi mají větší vůli přecházet na Apple produkty

Zkušenosti společnosti Logicworks s Apple produkty sahají do druhé poloviny 90. let. „Samotná vize pak přišla v roce 2007, definovat a prodávat jsme ji začali v roce 2013,“ vysvětluje Malík a pokračuje: „B2B segment jsme si vybrali, protože ho umíme nejlépe. Trh B2C je u nás plně saturován a klientům bychom nepřinesli žádnou přidanou hodnotu.“ Na některých produktech Logicworks spolupracuje s technologickou korporací IBM, která vypracovala studii o výhodách Apple produktů z dat svých klientů. Podle ní dokáží Apple nástroje firmě třikrát zlevnit náklady, 80 % problémů si navíc zaměstnanci umí s Apple produkty vyřešit sami. Pokud přijde Apple ve Spojených státech s nějakou novinkou, zkoumá Logicworks okamžitě reálné dopady na klienty a využívá času, než se po ní vytvoří poptávka. „Za tu dobu se snažíme seznámit s produktem tak dobře, abychom klientům mohli poskytnout kvalitní informace a strategický plán pro implementaci takové novinky do firmy,“ dodává Ivan Malík.

Ivan Malík, šéf společnosti LogicWorks

Ivan Malík, šéf společnosti Logicworks

„Používání produktů Apple se v evropských firmách začalo masivněji objevovat v roce 2014. Oproti Americe jsme tedy zhruba 7 let pozadu, snaha implementovat novinky je v evropském IT nižší, jsme zkrátka konzervativnější,“ myslí si CEO společnosti Logicworks. Přesto by prý Česko pochválil, oproti západní Evropě tu vidí větší prostor pro inovace v IT.

Proč se používání produktů od společnosti Apple ve firmách rozšiřuje? „Zřejmě díky globalizaci. Velké firmy mají často svou matku mimo Česko, modelově jim v centrále Apple systémy dobře fungují. Rozhodnou se je pak implementovat i tady,“ říká Malík. U firem, kterým s přechodem na nové produkty pomáhají, prý často vidí strach, že přijdou neočekávané problémy a samy to nezvládnou. „Strach z nového je u našich klientů pro nás největší překážka, kterou musíme překonat,“ dodává.

Retail přechází na Apple pomalu, první je móda

Klientů má podle slov CEO společnosti Logicworks za celou dobu působení mnoho, tradičně z oborů grafického průmyslu, video průmyslu nebo audio průmyslu. Nově se mezi klienty řadí eventové nebo marketingové agentury, banky anebo školy. Hlavní produkty, které společnost nabízí, jsou dlouhodobý pronájem a krátkodobá zápůjčka. „V případě dlouhodobého pronájmu vidíme jasnou výhodu v tom, že je provoz Maců ve finále levnější než provoz PC. Nabízíme klientům unikátní produkt, o který se nemusí starat a náklady za případné hardwarové chyby jdou za námi. Náklady se fakticky sníží o desítky procent a zákazník má v ruce pracovní nástroj, u kterého je downtime naprosto minimální“ objasňuje Malík. Krátkodobé zápůjčky jsou „šité na míru“ hlavně marketingovým agenturám. Tablety a iPhony totiž suplují funkci papírových prospektů anebo dotazníků. „Firmy tak mohou elegantně, za nižší cenu a s nižším dopadem na životní prostředí poskytnout svým klientům atraktivnější službu, která je odliší od ostatních na trhu,“ dodává Ivan Malík. Zápůjčky prý žádají i banky, stejně tak automobilové společnosti. Produkty Apple se dají u Logicworks i koupit, firma ale nemá tradiční kamennou prodejnu a jejím hlavním benefitem je právě doprovodný servis, poradenství a podpora pro firmy.

Produkty značky Apple, které LogicWorks nabízí k zápůjčkám či pronájmům

Produkty značky Apple, které Logicworks nabízí k zápůjčkám či pronájmům

Co se týká retailu, jsou podle Malíka zatím oblíbenější krátkodobé zápůjčky. Retail podle něj přechází na Apple produkty pomaleji. „Firmy mají nakoupené systémy, ze kterých neumí přejít na jiné. Nicméně odvětvím retailu, kde nastává změna dynamičtěji, je móda,“ říká Malík. Apple produkty mohou podle něj v obchodech s módou pomoci rychle najít ideální velikost popřípadě dostupnost na jiné prodejně nebo ve skladu, umožňují platby kartou bez nutnosti čekání u kasy. „I u nás se objevují první vlaštovky, které s Apple produkty v módě pracují. Jedná se hlavně o mladší a menší firmy, které nejsou zatížené nákup starého systému,“ uvádí CEO společnosti Logicworks.

B2C má Apple „zmáknutý“, nově chce podchytit firmy

Než se poměr PC a MacBooků ve firmách vyrovná, bude to podle Malíkových odhadů trvat. „Převaha PC je dána globálně a podle mého to není špatně. Apple zkrátka musí zapracovat na přesvědčení firem, že jeho systém je pro ně jednodušší, bezpečnější a příjemnější na používání,“ říká CEO Logicworks. Generální ředitel společnosti Apple Tim Cook loni uvedl, že má firma naprosto zvládnutý sektor B2C, a místo, kde spatřuje nové podněty, jsou nyní firmy. Na ně se chce do budoucna zaměřit, i proto, že právě od firem přichází volání po změně ve fungování určitých produktů nejčastěji. „Spolupráce s IBM a Cisco naznačuje, že se chce Apple více zaměřit na firmy. Obě společnosti pomáhají s implementací IT systémů do korporací,“ uzavírá Ivan Malík.