Výrobce Brit zprovozní v Česku novou továrnu na mokrá krmiva

Petr Bouška. Foto: Pet Center

Pavel Bouška. Foto: Pet Center

Společnost Vafo Praha, výrobce krmiv pro zvířata značky Brit, utržila loni 3,1 miliardy Kč a vyrostla tak o víc než 40 %. „Loňský rok byl pro nás překvapivý, superprémiové řady Brit Care totiž poprvé prodeji překonaly prémiové řady Brit Premium,” uvedl v pátek Pavel Bouška, majitel firmy Vafo, na konferenci, kterou v pražském hotelu Olšanka uspořádal prodejce chovatelských potřeb Pet Center. Největší nárůst zaznamenala podle Boušky nejvyšší kategorie grain free (bezobilných) krmiv pro kočky, její prodeje se zvýšily dva a půl krát.

Ze 70 % se tržbách Vafa podílel export do zahraničí. „Vyvážíme zhruba do 60 zemí světa, nejsilnější jsme kromě Česka ve Skandinávii, v Pobaltí nebo ve Francii a v Řecku. Kromě Evropské unie prodáváme do Ruska, na Ukrajinu, do Asie, několik prodejních míst máme v Africe a nově jsme například v Chile,” vyjmenoval Bouška. Inspiraci pro vývoj nových produktů prý získává zejména na švédském trhu, který označil za inovativní.

V Chotovinách roste továrna

Bouškova firma staví v jihočeské obci Chotoviny továrnu za zhruba 200 milionů Kč na takzvané mokré krmivo, což jsou zejména kapsičky pro psy a kočky. „Do letoška jsme nechávali mokrá krmiva vyrábět u evropských a asijských producentů. Chtěli bychom ale být víc aktivní a nezávislí, stavíme proto novou továrnu. První konzervy začne produkovat příští rok v prvním kvartálu,” sdělil majitel značky Brit. „Z projektu továrny jsme nadšení, je to naše první investice na zelené louce.“

Výroba začne na 15.000 tunách mokrého krmiva za rok a postupně se posune do plánovaných 25.000 tun ročně. „Spíše než na kvantitu se chceme soustředit na možnost přecházet na výrobu různých šarží. Velký akcent klademe na produkci prémiových mokrých krmiv a kapsiček pro kočky. Vyrábět budeme i větší kapsičky pro psy, tento trend přebíráme ze švédského trhu,” podotkl Bouška.

Na suchá krmiva, jako jsou granule, snacky nebo vitamíny, má Vafo tři továrny – v Chřášťanech, Chelčicích a ve Velkém Ratmírově. V květnu v nich uvede do provozu novou automatickou linku, která umožní vyrábět granule s větším obsahem masa. „Teď navíc dorazila nová balicí linka, spuštěná bude během tohoto týdne,” říká Pavel Bouška, podle něhož má firma v balení „slabinu“. Brit podle něj zaznamenal v posledních letech vyšší zájem o menší balení. „Jen loni jsme zabalili 25 milionů kusů 3 kg balení, 15 kg pytle už tolik neletí. Naše linka už má zastaralou technologii, bylo třeba to změnit,” vysvětlil.

Na trh jde mléko pro štěňata

Bouška na konferenci představil nové produkty, které do regálů zamíří ještě letos. Na prvním z nich, mléku pro štěňata Brti Care Puppy Milk, Vafo pracovalo přes dva roky. „Samozřejmě jsme věděli, že konkurence prodává lepší výrobek, trvalo ale poměrně dlouho, než jsme našli správnou formu mléka. Skládá se převážně ze syrovátky, je doplněné o probiotika a kokosový olej,” popsal Bouška.

Dále se chce jeho firma zaměřit na větší rozvoj krmiv pro kočky, tam má rezervy. Podle Boušky rostou prodeje kočičích krmiv celosvětově třikrát rychleji než ostatní prodeje krmiv pro jiná zvířata. „Chystáme nové kapsičky, které nebudou jen gravy, ale také jelly. V tom moc velkou konkurenci na trhu nenajdete. V létě navíc přivedeme na trh snacky pro kočky, složené z freeze dry surovin. Nakonec také posílíme nabídku pro psí malá a střední plemena,” vyložil letošní plány majitel značky Brit.  

Společnost Vafo Holding založil Bouškův otec v roce 1994, Pavel Bouška do ní nastoupil v roce 1998. Prostřednictvím svého holdingu drží Bouška 10% podíl v internetovém supermarketu Košík.cz, podíl má i ve velkoobchodu se sportovním zbožím BaGo Sport.

V reklamě zkouší i HbbTV

Minulé pondělí 13. února spustila Vafo Praha reklamní kampaň na podporu superprémiové řady krmiv pro psy Brit Care. Kampaň má podpořit vnímání Brit Care pro psy jako trendového krmiva, které pomáhá vyhnout se přemíře lepku v potravě. „Používáme paralelu s lidskou stravou, kde je lepek a obiloviny obecně velké téma. Chceme dát lidem informace a argumenty, proč upřednostnit Brit Care v jídelníčku psů a tím v kategorii grain free dominovat,“ uvedl marketingový ředitel Vafo Praha Martin Šámal.

Ten se podílel s Petrem Hanouskem a Janem Truhlářem na kreativě spotu, produkci zajistil Jiří Macek a mediální agenturou je TSM Global. Spot běží od 13. února do 12. března na stanicích ČT, Primy a Barrandova a vybraných stanicích zastupovaných Atmedia.

Vafo Praha navíc jako jedna z prvních značek v Česku synchronizuje televizní spot s obsahem přístupným přes červené tlačítko televizních ovladačů. Díky připojení televizorů k internetu tak je na platformě HbbTV – v rámci stanic zastupovaných Media Clubem (Prima, Barrandov) – dostupná microsite s podrobnějšími informacemi o produktu Brit Care Grain Free, včetně videa na minutu a půl. Obsah pro část kampaně připravila agentura Next Digital.

Microsite značky Brit v HbbTV

Microsite značky Brit v HbbTV

Téma lepku a obilovin v krmivech se má objevovat v online i klasických médiích díky PR agentuře Maxmedia. Obsah pro PR a online kampaň doplňuje animované edukativní video, kde se spotřebitel během minuty a půl dozví vše o klíčových benefitech Grain Free krmiv. O kreativu a produkci se postarala agentura Flow Media, která stojí i za kampaní na Facebooku, YouTube a textovou reklamou v síti Googlu.

Nejnovější