AutoPalace loni zvýšila tržby o 18 %. Elektromobily a online zatím netáhnou

Dealerská skupina AutoPalace, která se specializuje na prodej a pronájem vozů, loni utržila 5,8 miliardy Kč. To je o 18 % více než v roce 2015. Celkem prodala meziročně o 18 % více automobilů, jednalo se o víc než 14.000 nových a ojetých vozů. V Česku se tak posouvá na druhé místo v dealerství za skupinu Porsche Inter Auto, která za loňský rok prodala kolem 20.000 automobilů. Nejvíce se loni prodávaly značky Ford, Mazda, Mitsubishi a Hyundai. 

Ralph Howie

Ralph Howie

V porovnání let 2016 a 2015 AutoPalace zvýšil prodej nových vozů o 16 %, ojetin o 26 %. „Prodej elektromobilů se pro nás překvapivě nezvýšil, zájem je zatím spíše menší. Neplatí to pro půjčování automobilů Tesla, které jsou pronajaté 90 % času,“ řekl na tiskové konferenci Ralph Howie, generální ředitel AutoPalace pro Česko a Slovensko. Za omezující faktor poptávky po elektromobilech Howie označil vyšší náklady na baterie a slabé pobídky státu používat elektromobily, například ve srovnání se západními a severskými zeměmi.

Online prodej automobilů Čechy neláká

Negativní trend podle Howieho zaznamenal také loni spuštěný prodej automobilů online. „Všude ve světě je to velkým trendem, nicméně Češi zjevně nechtějí utrácet vysoké částky přes internet za něco, na co si předem nemohou sáhnout,“ sdělil šéf AutoPalace. Automobilový dealer prodal firmám loni o 31 % více vozidel, 50% nárůst prodejů sledoval u prodejů do operativního leasingu. 

V letošním roce se chce dealer automobilů soustředit na upevňování podílu na českém trhu. „Chceme se ještě více přiblížit našim cílům stát se prodejcem č. 1 v Česku do roku 2020,“ doplňuje Ralph Howie. Auto Palace podle něj také přemýšlí o akvizici dalšího dealerství na trhu a využít tak viditelné konsolidace menších firem na českém trhu. „Rovněž bychom rádi podpořili prodej ojetých prémiových značek aut, který jsme loni zahájili a o který sledujeme velký zájem,“ prohlásil generální ředitel AutoPalace. V letošním roce chce automobilový dealer otevřít dvě nové pobočky své půjčovny Rent Point – jednu v Nových Butovicích a druhou v Bratislavě. 

Firma vloni dokončila další fázi modernizace svých showroomů. Celkově investovala do rekonstrukcí 36 milionů Kč a dalších 28 milionů Kč má vyčleněno pro tento rok. I nadále hodlá AutoPalace investovat přes polovinu výdajů (65 %) na marketing do svých digitálních aktivit. „Do marketingu letos dáme 45 milionů Kč. Mezi automobilovými dealery v Česku jsme číslo jedna ve vytváření videí, máme přes 500.000 zhlédnutí. V této aktivitě hodláme pokračovat,“ dodal Howie.

Nejnovější