Heureka: trendem v hodnocení e-shopů je vyjádřit spokojenost

Loni udělili zákazníci e-shopům v průměru 12.000 recenzí a hodnocení denně. Negativních z toho přitom byla jen každá 25. recenze. Nejkvalitnější e-shopy podle preferencí zákazníků dosahují 100 % pozitivních recenzí. Ze všech recenzí je 25 % slovní hodnocení, zbytek je pouze v dotazníkové formě. Data sesbíral nákupní portál Heureka z programu Ověřeno zákazníky a z údajů své každoroční soutěže Shop roku. Do prosince 2016 bylo na Heurece zveřejněno 22,6 milionů hodnocení a recenzí e-shopů.   

„Už dávno neplatí, že si zákazníci v recenzích jenom stěžují. Naopak – trendem je vyjádřit svoji spokojenost – obchodníky pochválit a poděkovat za servis případně službu navíc, kterou ​jim poskytli,“ říká Jan Kriegel, ředitel zákaznického centra nákupního portál Heureka a pokračuje: „Podíl nedoporučujících recenzí je dlouhodobě pod hranicí 4 %. U špičky mezi českými e-shopy, vítězi soutěže ShopRoku, je však tento podíl ještě výrazně nižší – pod hranicí 1 %.“

Rychlost, zajímavé doplňkové služby a zprostředkování prvotřídního servisu zákazníkům patří spolu s uspokojující komunikací e-shopu k hlavním prvkům, za které se získává nejlepší hodnocení. „Z reakcí zákazníků víme, že dokážou odpustit i nějakou tu chybičku – pokud se zákazníky e-shop jedná na rovinu a nemlží, nemusí ​ani případn​á komplikace znamenat žádnou tragédii,“ dodává Kriegel.

Retailek je mediálním partnerem ocenění Shop roku

Nejnovější