Rohlik.cz loni utržil 960 milionů Kč, chce se zaměřit na doručování menších nákupů

Online supermarket Rohlik.cz dosáhl v roce 2016 obratu 960 milionů Kč, meziročně tak vzrostl trojnásobně. E-shop funguje od roku 2014, v roce 2015 dosáhl obratu ve výši 300 milionů Kč. Podobné tempo růst je v plánu i letos, vedení doufá v dvojnásobný až trojnásobný růst. V neděli 26. února doručil miliontou svou objednávku. Rozvážková služba Rohliku je aktuálně dostupná pro zhruba 2,5 milionů obyvatel Česka, letos plánuje e-shop své pole působnosti ještě rozšířit. O které lokality se bude jednat, zatím není známo. 

„Loni jsme si dali za cíl v Praze a Brně utržit 750 milionů Kč a další stovky milionů přidat díky územní expanzi. Nakonec byl zájem pražských a brněnských zákazníků vyšší, než jsme plánovali,“ komentuje výsledky zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr. „S územním rozšiřováním jsme tak začali v lednu, kdy se Rohlik.cz otevřel pro zákazníky z Plzně, Liberce, Hradce Králové, Pardubic a Ústí nad Labem,“ připomněl.

Kam už dnes zaváží Rohlik.cz

Kam už dnes zaváží Rohlik.cz

Na nové zákazníky menšími nákupy

Kromě dalšího rozšiřování se chce online obchod stát místem pro všechny nákupy, nejen ty velké. „Za konkurenci považujeme především velké kamenné supermarkety a hypermarkety. Pokud jim chceme dále přebírat zákazníky, musíme se naučit zákazníkům ziskově doručit i menší, doplňovací nákupy. Proto chceme letos dále zefektivnit logistiku a testovat nové způsoby doručování nákupů,” dodává Tomáš Čupr. Opačný přístup zvolil online supermarket Kolonial.cz, který na konci loňského roku začal zavážet menší obce podél dálnice D5 s cílem nabízet jim možnost větších nákupů. Činí tak v reakci na mizející samoobsluhy z vesnic, které by chtěl v ideálním případě suplovat.

Loni začal Rohlik.cz testovat možnost přechodu do nového, kamenného formátu prodejen, na konci listopadu spustil službu Rohlík po cestě. Ve spolupráci s čerpacími stanicemi Mol dával zákazníkům možnost vyzvednout si nákup osobně na jedním z jejich čtyř pražských parkovišť. „Pro testovací provoz jsme hledali co nejjednodušší model. Odběrná místa budeme rozšiřovat, v úvahu přicházejí i vlastní kamenné prodejny,“ prohlásil tehdy Čupr. O přesunu do nového formátu mělo být jasno na konci letošního ledna, podle Michaly Gregorové, mluvčí Rohliku, však e-shop nemá žádná konkrétní rozhodnutí a zvažuje všechny možnosti. Ke stejnému způsobu výdejů z dodávek se odhodlaly i konkurenční e-shopy Kolonial.cz a Košík.cz